Gå til innhold

Corey v2

Anbefalte innlegg

I tillegg trente jeg litt på mark rippetoe sin metode for å løfte opp hantler på benkpress med hantler. Herregud så lett det var når man brukte den teknikken!!

Link?

http://www.youtube.com/watch?v=AM5Nw_QBA9A

Doof: Men på overhead press så står man. Er det noen fordeler/ulemper med dette?

Så en dude som var tilnærmet like stor som meg som tok 25 kg i overhead press, så tenkte det er kanskje tyngre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser du er veldig sterk i benken i forhold til med hantler, why? Kjørt mer benk? :) Selv så kjører jeg nesten helt likt med reps på 80kg hantler som 80kg benk.

Har kjørt kanskje 95% benk og 5% hantler. Har mye mer kontroll og bedre teknikk på vanlig benk enn hantler. Et av problemene har blant annet vært å få hantlene opp!

Et av problemene kan også være at jeg er helt ferdig i brystet etter en benk-økt og tar benk med hantel som øvelse nr. 2, så derfor prøvde meg på benk med hantler igår, og da tok jeg 5 x 60kg uten problemer. Holdt litt igjen ettersom skulderen har vært litt umedgjørlig etter litt amerikansk fotball på fredag :)

Balthier: makes sense. Links?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Shit just got real!

Skal begynne på et program som jeg kaller "straffe-programmet"!

Tanken er enkel: Kjør en vekt 3 x 10. Feks. Benk 10 x 80kg x 3. Greier jeg 3 sett med denne vekta, så får jeg et straffe-sett med høyere vekt. Jeg har altså undervurdert min styrke og må derfor ta et sett til! Skal kjøre dette settet i 21 dager for å se om det har noe for seg.

Grunnen til at det er kun 21 dager er dette:

UNI_ANIMAL_STACK_21pks__34489_zoom.jpg

Oppi denne badboyen er det 21 doser med "anabolic potential" :p

I tillegg kom det 5 bøtter med PF Big Mass og 4 bøtter med PF Whey Protein i posten idag!

Henter det sannsynligvis imorgen, da jeg ikke er tom fra forrige gang! Jeg må få i meg mer mat enn før! Gikk ned 2 kg sist uke pga london ferie.

Vekta pdd er nå:

post-165859-0-22505400-1344872359_thumb.jpg

Formen er slik:

post-165859-0-11194300-1344872415_thumb.jpg

post-165859-0-98620400-1344872442_thumb.jpg

Litt mye fett, men det er jo også målet.

Og ja, Iphone kamera suger! Skal se om jeg gidder snike med meg et skikkelig kamera inn i gymmen :)

Så, dagens økt gikk slik:

Oppvarming Div. Rotator Cuff

Benk

10 x 80kg x 2

9 x 80kg

Hadde så jævla lyst på strafferunde her at jeg faila på 80kg! Haha! Har du fått 80kg over deg noen gang? :D

Hantelpress

5 x 48kg x 3

Overhead Press

8 x 30kg x 2

10 x 30kg

Skullcrusher

10 x 29,5kg x 3

Straffe: 7 x 32kg

Dropset Triceps Pushdown

12 x "55kg"

10 x 45kg

12 x 35kg

15 x 25kg

Triceps Kickback

10 x 8kg x 3

Straffe: 7 x 10kg

Kommentar:

Kanskje ikke verdens beste ide å blande Animal Rage med Animal Stak. Gikk rundt kvalm hele økta. Rookie-mistake! Ellers kjenner jeg at ferien har kostet litt, men ikke så mye som jeg fryktet. Blir spennende framover!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Meget imponerende Corey! Blir trist av å se på vekten med tanke på at vi veier akkurat det samme, men er en noen stor forskjell på fysikken...

Er ikke det fordi du er ganske høy? Høyde teller en god del på vekta! On another note, hva trener du? 5x5? RYP? 2splitt?

Dagens økt, ladies:

Øvre Rygg

Pull Ups:

7 x 7 x 6

Chins:

10 x 10 x 9

Kabel-Roing:

3 x 10 x 60kg

Straffe:9 x 65kg

Incline Hammer Curl:

3 x 10 x 22kg

Straffe: 8 x 24kg

Biceps Curl:

3 x 10 x 25

Straffe: 9 x 30kg

Kommentar:

MOTHERFUCKER så jævlig jeg har stagnert på chins og pull-ups etter vekta gikk opp!

Ellers har jeg spist/drukket dette siden mandag:

7 liter H-melk, 4 big mass shakes, 1 whey protein shake, 4 biffburgere, en stor tallerken lapskaus, MASSE vann, 3 liter druejuice,4 egg m/bacon.... Føler det er noe jeg har glemt.

Lenke til kommentar

Trener 5x5. Er ca. 185 cm

Hmmm.. That makes no sense. Jeg er jo like høy.

Dog, min personlige anbefaling er å hive deg over på en 2splitt, med 3x10.

Jeg ser heller ingen treningslogg... Kanskje en ide å starte en? :)

Er helt hekta på StrongLifts og gir meg gode resultater når det kommer til styrke. Logg har jeg prøvd meg på før her, men jeg logger både på fitocracy og i bok, så det blir litt for mange steder.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...