Gå til innhold

Corey v2

Anbefalte innlegg

Til sammenligning letta jeg i "liggende triceps extensions" (som er scullcrushers med pullover i tillegg) 3x10 med 47,5KG i fjor høst :mrgreen:

edit: men benker allikevel bare 70-75% av det du gjør... :ph34r:

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

80 i benk er ganske hardkjerne da. Det er bare å gratulere altså! :green:

Apropos skalleknuser'ne så vil jeg tro det er en del lats involvert i løftingen? Har enda ikke hatt privilegiet av å forsøke øvelsen men 37kg høres sinnsykt tungt ut da. :eek:

Jeg vil tro at lats er involvert i både skalleknuser og dips, da disse har blitt markant større etter jeg begynte fokusere på disse øvelsene. Jeg vil også tro at denne øvelsen vil være mye lettere med en hammecurl-bar, enn en ez-stang (som jeg bruker), ettersom mye av fokuset på øvelsen er å holde albuene inne. Glir fort ut når det blir tungt. Men prøv ivei, Balthier, så kjenner du fort hvor landet ligger ;)

Lenke til kommentar

Til sammenligning letta jeg i "liggende triceps extensions" (som er scullcrushers med pullover i tillegg) 3x10 med 47,5KG i fjor høst :mrgreen:

edit: men benker allikevel bare 70-75% av det du gjør... :ph34r:

Det at du benker mindre enn meg, antar jeg er fordi at jeg har mye mer fokus på det.

Jeg vil tro (og dette sier jeg ikke for å være stygg) at du har en enorm fordel av høyden din, i henhold til muskel-aktivering.

Jeg har lest et par artikler om det for noen år siden, at jo lavere en person er, jo høyere andel prosent muskel-aktivering (rett og slett pga avstand fra hjernen og ned til aktiveringsområdet).

Feks. blir amerikanske jagerfly-piloter draftet etter høyde, da lave tåler mye mer g-krefter.

Som sagt, ikke dissing, bare hyllest til høyden din og kanskje litt misunnelse ;)

On another note, skal jeg fokusere mer på liggende triceps extension, og jeg skal knuse dine baller i den øvelsen :green:

Lenke til kommentar

Yesterday... All my troubles seemed so far away. Trololol.

Igår

Bryst/Triceps

Benk:

105kg x 1 (Ny perss MOtherFuCker!)

90kg x 5 x 2

85kg x 1

Trente noen triceps-øvelser i samme slengen, men gidder ikke notere det ned. Ville bare bragge om ny pers!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

FJORTEN cm?? Det er jo crazy shit. På hvor lang tid?

På første side står det 6. oktober 2011. Høres helt usannsynlig ut, men jeg brukte samme måleverktøy da som nå. Måtte se 2 ganger for å se at det stemte.

Har fått mye større traps (edit: sorry lats), samt gått opp noen kg. Tar en ny måling imorgen bare for å være heeeelt sikker!

Edit: Ny måling foretatt! Rettelse, 108 cm over brystet, altså 12 cm opp.

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Jeg fikk baksmell på skatten, TYI!

Har begynt med litt miltær-press, men vet ikke om vekta jeg tar er bra eller dårlig.

Tok dette:

5 x 40kg

4 x 55kg

5 x 50kg

5 x 45kg

5 x 40kg

Any Thoughts?

Og hva er det noen stor forskjell på overhead press kontra militærpress?

I tillegg trente jeg litt på mark rippetoe sin metode for å løfte opp hantler på benkpress med hantler. Herregud så lett det var når man brukte den teknikken!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...