sector Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Er det noen som kan anbefale en tursekk når vi skal på tur? Vi ha Nikon D3, og vil ha med 24-70mm f2,8, 50mm f1,4G, 10-24mm f3,5-4,5G, samt en SB600 blitz. Vi har fundert på Lowepro Slingshot AW300. Tror dere dette utstyret eller tilsvarende får plass i denne sekken? Noen med erfaring med denne eller tilsvarende? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Jeg har en slingshot 100, og har prøvd en 200. Og ulempen med de er at de er ukomfortable når det er lesset opp. Og større sekk, jo større sjanse for at de blir akkurat det. Så en skikkelig sekk er mitt forslag. Hvilken avhenger om det er en sekk til tur i skog og mark, eller en som du har med på storbyferie. Endret 22. juni 2011 av tomsi42 Lenke til kommentar
sector Skrevet 22. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) sekken vil bli brukt primært i storby og varmere strøk med strand og slikt. Blir nok ikke mye skog og fjell. Men er det noen som har noe å anbefale? Endret 22. juni 2011 av sector Lenke til kommentar
TGB Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Slingshot 100 passer ikke for d3. Anbefaler slingshot 200 da 300 er for stor. Det kan også være lurt å ikke drasse på alt utstyr samtidig Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Som sagt, en mer vanlig sekk er mer fornuftig. Standardrådet er da å ta en titt på CamBags.com der du finner forskjellige sekker og bagger med fotoutstyr i. Jeg ville nok sett på LowePro FastPack 200, Flipside 300, Mini trekker og Pro runner 300. Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Er det noen som kan anbefale en tursekk når vi skal på tur? Vi ha Nikon D3, og vil ha med 24-70mm f2,8, 50mm f1,4G, 10-24mm f3,5-4,5G, samt en SB600 blitz. Vi har fundert på Lowepro Slingshot AW300. Tror dere dette utstyret eller tilsvarende får plass i denne sekken? Noen med erfaring med denne eller tilsvarende? Hei, jeg har denne sekken fra Vaguard (Uprise 45). Selges kun hos Elite Foto. Den har i hvert fall god plass til det du har, men ikke så kolossalt mye mer. Fordelen er at det er ganske lett å ta ut kameraet, og resten tas ut i ryggen (som på LowePro Flipside, som jeg også har). Det er tyversikkert i byen... Ganske behagelig sekk, og veldig fleksibel innredning. Hoftebelte som kan skjules, innebygget regntrekk og stativfestet (dette er på siden og ganske upraktisk) Savner smålommer, men det er to ganske dype strikklommer i det store rommet på toppen. Er verdt en test hvis du har en butikk innen rekkevidde. Lenke til kommentar
sector Skrevet 24. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2011 Slingshot 100 passer ikke for d3. Anbefaler slingshot 200 da 300 er for stor. Det kan også være lurt å ikke drasse på alt utstyr samtidig Vi har slingshot 200, og i den er det ikke plass til alt nevnte utstyr. Den har plass til et par ekstra objektiv eller et objektiv og en blitz, i tillegg til kamera. Det blir veldig trangt hvis vi prøver å ta med D3 i 200, men et mindre kamera går helt fint. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Som sagt, en mer vanlig sekk er mer fornuftig. Standardrådet er da å ta en titt på CamBags.com der du finner forskjellige sekker og bagger med fotoutstyr i. Jeg ville nok sett på LowePro FastPack 200, Flipside 300, Mini trekker og Pro runner 300. Enig. FastPack har jeg selv (350) og det er en ypperlig sekk til allroundbruk. 350 er nok litt stor, men jeg skulle ha en med plass til PC-en. Flipside 300 er bedre alternativ om man ikke trenger plass for PC og annet rask. Flipside har også den fordelen at utstyret kan plukkes fram ute at man løser opp hoftebeltet, og utstyret er beskyttet bedre gjennom at sekken ikke kan åpnes bak. Også for Fastback kan selve kamera tas ut uten at man tar av seg sekken. Lenke til kommentar
Tordern Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Jeg har ProRunner 200AW. 200 er smått. Får plass til Nikon D7000 m/ 18-105 VR, 35mm f1.8g og sigma 70-300. Pluss SB-400 og to-tre små objektiver til. må nok opp i 300 for å få plass til utstyret som er beskrevet av OP. Bruk denne til å finne sekken som passer deres behov: http://bagfinder.lowepro.com/lp/choose-profile jeg fant ut at Flipside 400AW passer dere perfekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå