Gå til innhold

Crysis 2 DX 11 patch description


Anbefalte innlegg

Crysis 2 Patch 1.9

 

• Added Contact Shadows

• Added DX11 benchmark level

• Added DX11 support for Crysis 2 (the following features only work when downloading the optional DX11 package here):

• - Tessellation + Displacement Mapping

• - High Quality HDR Motion Blur

• - Realistic Shadows with Variable Penumbra

• - Sprite Based Bokeh Depth of Field

• - Parallax Occlusion Mapping

• - Particles Motion Blur, Shadows and Art Updates

• - Water Rendering improvements and using Tessellation + Displacement Mapping

• Added Realtime Local Reflections

• Added support for Higher Res Textures Package

• Added various new console variables to whitelist

• Fixed bullet penetration, which had been broken by a bug introduced with the DLC 2 patch

• Fixed issue in MP where player stats weren't always saved at the end of a game

• Fixed issue in MP where player stats would sometimes randomly reset

• Fixed issue with MP time played statistic, which would sometimes be too low on leaderboards and in stats

• Fixed issue with JAW rocket not firing through window's containing broken glass

• Fixed rare issue where a user could not access MP with a valid CD key if they had previously used an invalid CD key

• Improved advanced graphics options menu

• Improved anti-cheat measurements: fixed exploit which could prevent vote kicking working against a user

• Improved multi-GPU support

• Improved Tone Mapping

• Re-added possibility to enable r_StereoSupportAMD via config file (unsupported)

 

 

 

 

We're aiming to have this patch live and available to you all next week.
:dribble:

 

Kilde: https://secure.mycry...hp?f=40&t=32220

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her kan man sammenligne med og uten enkelte dx11 effekter:

 

http://www.gamestar.de/spiele/crysis-2/news/crysis_2,45056,2323768.html

 

Tessellation og pom ser tøft ut. Ser egentlig ut som samme effekten for meg.

 

Nice, og det er til og med enda noen effekter som ikke har blitt vist enda.

 

Tessellation og pom ser stort sett det samme ut for meg også, leste forskjellen på et annet forum:

 

POM is a shader used to create the illusion of extra geometry. there isnt actually any extra geometry. tessellation actually creates geometry.

 

Slik jeg forstår det er pom egentlig ikke en DX11 effekt, det er forøvrig ikke SSAO heller.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Tessellation og pom ser stort sett det samme ut for meg også, leste forskjellen på et annet forum:

 

POM is a shader used to create the illusion of extra geometry. there isnt actually any extra geometry. tessellation actually creates geometry.

 

POM er vel strengt tatt bare en måte å framheve/forbedre teksturer på, slik at de får mer dybde.

Lenke til kommentar

lastet ned patch og oppdateringer nå og har spilt halveis gjennom spillet med alt på max. spillet ser vel bedre ut men den helt store forskjellen merker jeg ikke med mindre jeg stopper opp og ser godt etter. største forskjellen jeg merker er betydelig lavere fps med alt maxet kontra før med alt maxet. som selvfølgelig er normalt.

Før hadde jeg så si aldri fps under 60.må spille med vsync pga gruful tearing, så jeg husker ikke/vet ikke hvor mye fps jeg egentlig har. Nå etter oppdateringene med alt på max har jeg vel hatt ca 35-40 fps i gjennomsnittet, med drops ned mot 30 fps og opp mot 60. Er absolutt spillbart men merker godt når fps'n faller ned til 30 og litt under av og til.

Har også prøvd å sammenligne Ultra setting opp i mot Extreme setting og må bare innrømme at jeg ser ingen forskjell. Største forskjellen er igjen fps'n, som er mye mer behagelig på extreme da den ligger tett opp mot 60 og sikkert ofte over 60(igjen vsync). Er det noen som klarer å se forskjell på Ultra og Extreme og kan vise til noen eksempler?

Syns egentlig det er litt tullete at Ultra skal være såpass tøft å kjøre for et gtx580...når extreme kjører glatt og det ser helt likt ut(for meg hvertfall). Er Ultra en settng mest ment for SLI/ crossfire gutta eller?

Endret av Nerdrage
Lenke til kommentar

lastet ned patch og oppdateringer nå og har spilt halveis gjennom spillet med alt på max. spillet ser vel bedre ut men den helt store forskjellen merker jeg ikke med mindre jeg stopper opp og ser godt etter. største forskjellen jeg merker er betydelig lavere fps med alt maxet kontra før med alt maxet. som selvfølgelig er normalt.

Før hadde jeg så si aldri fps under 60.må spille med vsync pga gruful tearing, så jeg husker ikke/vet ikke hvor mye fps jeg egentlig har. Nå etter oppdateringene med alt på max har jeg vel hatt ca 35-40 fps i gjennomsnittet, med drops ned mot 30 fps og opp mot 60. Er absolutt spillbart men merker godt når fps'n faller ned til 30 og litt under av og til.

Har også prøvd å sammenligne Ultra setting opp i mot Extreme setting og må bare innrømme at jeg ser ingen forskjell. Største forskjellen er igjen fps'n, som er mye mer behagelig på extreme da den ligger tett opp mot 60 og sikkert ofte over 60(igjen vsync). Er det noen som klarer å se forskjell på Ultra og Extreme og kan vise til noen eksempler?

Syns egentlig det er litt tullete at Ultra skal være såpass tøft å kjøre for et gtx580...når extreme kjører glatt og det ser helt likt ut(for meg hvertfall). Er Ultra en settng mest ment for SLI/ crossfire gutta eller?

 

Forskjellen mellom extreme og ultra er DX9 og DX11 effekter stort sett. Siden DX9 også har fått en stor oppussing, er ikke forskjellene store, og man man ofte se etter forskjellene for å legge merke til dem

 

Men mye av forskjellene er her(som forøvrig ble postet lengre opp), og HER er en hel artikkel skrevet av Crytek om forskjellene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...