Gå til innhold

Ønsker hjelp til sveis og hårvoks! (Utfyllende førstepost)


Anbefalte innlegg

Jeg ville sagt Gatsby. Selv har jeg kjempetykt hår, og Gatsby er det eneste som har holdt ut dagen. Andre holder maks en time. Jeg råder deg til å kjøpe Gatsby.

 

EDIT: Men pass på å kjøpe riktig type. Det er ganske stor forskjell på dem.

EDIT2: Ikke kjøp 15 grams-boksene. De er bittsmå.

Endret av Hanske
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke rart voks er en gjengganger ettersom det er det eneste logiske valget med dine krav.

 

Selvfølgelig skal jeg ha voks, spørsmålet er hvilken :)

Og du har fått flere forslag. Det eneste du kan gjøre er å prøve deg fram, egentlig. En oppskrift som fungerer på f.eks. mitt hår fungerer kanskje ikke på andres hår. Et tips er å blande bitte litt gelé med voksen. Og gjerne avslutt med hårspray (ikke alltid nødvendig hvis du blander i gelé).

Et annet tips er å vaske håret sitt skikkelig, og da mener jeg å vaske det to ganger. Første gangen vil det nesten ikke skumme om du har produkter i håret, pga. fettet osv., men andre gang (og da trenger du bare en liten dæsj sjampo) vil du oppnå maksimal effekt. Kombinert med balsam, en god leave-in conditioner (jeg bruker BioSilk Silk Therapy) er det fantastisk hva man kan gjøre med tykt og stritt hår. En annen ting som er verdt å nevne er at det er viktig at du får en god klipp. En dyktig frisør (noe det dessverre er få av etter min erfaring) vet hvordan han/hun skal klippe folk med tykt og stritt hår og forme det slik at det blir enklere for deg å style det.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Og det er nettopp derfor jeg ikke har klippet meg i Stavanger enda. Har en veldig flink frisør her i Arendal som gjør akkurat det som trengs med håret mitt, så klipper meg alltid når jeg er hjemme.

 

Støtter lokeland her, finn deg en god og flink frisør som kan hjelpe deg med å holde håret under kontroll.

Lenke til kommentar

Vi har ikke gode frisører her jeg bor..... :dontgetit:

Det viktigste er en god dialog med frisøren før du klippes. Gjerne ha med bilder av hvordan du vil ha håret o.l. Har klippet meg hos samme dama i 4 år nå nettopp fordi hun er lett å kommunisere med og skjønner hva jeg vil ha. Noe bedre å klippe enn andre er hun sikkert ikke. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...