Gå til innhold

Komprimerte filer

Anbefalte innlegg

Hei, jeg hadde en fil på 734 MB som jeg skulle sende over til en venn. Jeg begynte å sende men det tok liksom 9 timer å få sendt filen :wallbash:

Så jeg tenkte å komprimere filen for å få den mindre, dette var smart tenkte jeg :thumbup:

Dette gjorde jeg, høyreklikte og valgte komprimer filen. Dette gikk fint, så skulle jeg sjekke hvor stor den nye filen var på. Den var vist på 728 MB, altså hadde bare spart 6 MB med plass på å gjøre det. Jeg synes at det var litt stor så jeg lastet ned en App fra Mac App Store (iPackr) i håp om at et 3. parts program skulle gjør jobben bedre, og komprimerte filen på ny. Nå ble den 730 MB, altså spart 4 MB. (Mindre enn med OSX innebygde komprimerer)

Er det noe gale her eller er det bare slik at de ikke komprimerer mer?

Jeg trodde at de skulle bli mindre enn det de ente opp med.

Om det bare er tilfellet at de ikke komprimerer mer, er det noen som vet om noen gode programmer som jeg kan bruke til å komprimere med? Som gjør en bedre jobb enn de over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer an på hvilken filtype det er og hva den inneholder. Et tekstdokument med en million a-er på rad og rekke kan komprimeres rimelig heftig, men en mp3 eller xvid er vanskeligere å komprimere stort da de allerede er komprimert i utgangspunktet. Du vil nok ikke kunne komprimere filen din stort mer enn noen få MB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...