Jo Are Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Hei Reformaterte i dag familiens pc, windows XP service pack 3. Grunnen til reformateringen var et rart problem som plutselig oppsto en dag, men reformateringen løste ikke problemet. Når jeg klikker på et ikon på skrivebordet begynner pilen å blinke kjapt mellom pil og timeglass, uten at noe som helst skjer og slik blir det stående til jeg slår av maskinen. Får derfor ikke gjort noe som helst med maskinen. Noen som vet hva dette kan skyldes? Setter stor pris på hjelp Lenke til kommentar
Outcasted Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) Kan dette være grunnen? Les siste posten på linken http://forums.techguy.org/windows-vista/642572-mouse-cursor-constantly-flickering-between.html Endret 23. juni 2011 av Outcasted Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 24. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2011 Takk for svar Skal teste ut rådene nå i helgen. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 25. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2011 Ingen av tipsene virket desverre, viser seg nemlig at pcen har noen flere problemer. Når jeg klikker på start knappen og menyen kommer opp, er det nok å bare føre musepekeren over et av programmene for at programet skal åpnes, jeg behøver altså ikke å klikke på knappen. Når jeg da har åpnet et program (f.eks kontroll panel) kommer jeg ikke lengre enn til de første skjermbildet. Og for å toppe det hele virker ikke den høyre musetasten i det hele tatt, pcen registrerer den rett og slett ikke. Ting er ikke bedre i sikkerhetsmodus heller. Men skal forsøke å reinstalere windows på nytt nå, satser på at det går bedre da Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Ingen av tipsene virket desverre, viser seg nemlig at pcen har noen flere problemer. Når jeg klikker på start knappen og menyen kommer opp, er det nok å bare føre musepekeren over et av programmene for at programet skal åpnes, jeg behøver altså ikke å klikke på knappen. Når jeg da har åpnet et program (f.eks kontroll panel) kommer jeg ikke lengre enn til de første skjermbildet. Og for å toppe det hele virker ikke den høyre musetasten i det hele tatt, pcen registrerer den rett og slett ikke. Ting er ikke bedre i sikkerhetsmodus heller. Men skal forsøke å reinstalere windows på nytt nå, satser på at det går bedre da Prøvd med en annen mus? virker som om musenknappen har satt seg fast og holder den inne (vet ikke det med at pc klikker da. men ville tro det er derfor den åpner opp progammer, har du prøv på kontroll panel og på mus og andre pekere? kanskje er det noen osm har rota i innstillingene der Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 25. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2011 Prøvd med en annen mus? virker som om musenknappen har satt seg fast og holder den inne (vet ikke det med at pc klikker da. men ville tro det er derfor den åpner opp progammer, har du prøv på kontroll panel og på mus og andre pekere? kanskje er det noen osm har rota i innstillingene der Har ikke prøvd med en annen mus nei, skal gjøre det senere. Har nå instalert på nytt og problemet er der fortsatt, men denne gangen la jeg merke til problemet allerede under instalasjonen. Når skjermbildet hvor en skal skrive inn navnet på brukerkontoene kom det opp en error melding, den blinket så fort at jeg ikke så hva som stod der, bare at det stod error og noe mer. Denne meldingen forsvant så fort jeg begynte å skirve, og etter det gikk innstalasjonen som normalt igjen. Lurer da på om dette kan ha noe med hovedkortet å gjøre? Kan det være noe feil med BIOS? Dette er bare antydninger fra min side da dette er et område jeg har null peiling på. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 25. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2011 Har nå funnet ut at de ikke er noe galt med musen, da den funker helt fint på en annen PC. Lenke til kommentar
Outcasted Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 (endret) Kan det være en total driverfeil kanskje? Har du prøvd å finne musa du bruker på hjemmesiden til produsenten og laste ned driver direkte derfra? Problemet høres utrolig suspekt ut, skal ta et raskt googlesøk igjen når jeg er ferdig på jobb, så ser jeg om jeg kanskje finner noe mer nyttig Eller bare prøve en helt annen mus og plugge den inn, kan jo hende at driveren gikk inn uten problemer på den andre dataen du testet på Endret 28. juni 2011 av Outcasted Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 28. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2011 Skal prøve med en annen mus, tror ikke jeg får innstalert noen drivere da jeg ikke kommer meg på nett med pcen. Lenke til kommentar
Outcasted Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Såpass? Er det grunnet netverkskort som ikke fungerer eller bare er den ikke koblet til? Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 29. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2011 Får ikke åpnet nettleseren eller noe annet program for den del. Musepekeren står bare å blinker i det uendelige uten at noe skjer. Har en liten teori om at det muligens er hovedkortet som har begynt å fuske. Lenke til kommentar
Outcasted Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) Det blir første gangen jeg hører om sånt i så fall, men absolutt ikke umulig Mitt Gigabyte har begynt å plugge ut USB portene sine helt, dvs, port 1 fungerer, port 2 funker ikke, og resten fungerer Dette skjedda da plutselig, og jeg merket det da usb-nettverkskortet sluttet å kjøre Men at den går av og på, det vet jeg ingenting om, i så fall ville det være logisk at du fikk beskjed i Windows at en enhet har blitt koblet fra eller noe slikt Edit: Er billigere i så måte å kjøpe ny mus enn nytt hovedkort Endret 30. juni 2011 av Outcasted Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå