tellicherry Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Hei. Jeg har stort sett bare 4'ere og 5'ere på vitnemålet. Men jeg fikk 3 i st.punkt i et programfag, og 2'er på skriftlig eksamen i det:( Det jeg lurte på er, kan jeg fjerne st.punktkarakteren + eksamenskarakteren fra vitnemålet? Egentlig trengte jeg bare å velge 2 programfag dette skoleåret, men jeg valgte 3. Derfor har jeg hatt et fag mer enn jeg trengte. Vet noen om det er mulig å få faget fjernet fra vitnemålet da? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Jeg ville tippe at svaret er nei. Tar man opp et fag så står det der. Endret 22. juni 2011 av ahpadt Lenke til kommentar
Cucumber Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Ja, jeg tror det. Jeg hadde et 2-timers valgfag som det senere viste seg å være overflødig pga at jeg hadde nok timer. Jeg snakket med en mann (som hadde en stilling som jeg ikke husker) i administasjonen på skolen og fikk det fjernet. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Du kunne fått det fjernet hvis du ikke hadde kommet opp i eksamen. Nå kan du dessverre ikke få det fjernet. Det er i alle fall slik det gjelder for førstegangsvitnemål. Kan elever velge hvilke fag de ønsker å få ført på et førstegangsvitnemål?Ja, elever kan velge om karakterer i fag som går utover minstekravene til fagsammensetning i Læreplanverket for Kunnskapsløftet (rundskriv Udir-8-2009) skal føres på et førstegangsvitnemål, så lenge kravene til fagsammensetning er oppfylt. En forutsetning er at eleven ikke er trukket ut til eksamen i faget. Kilde: http://www.udir.no/S...egangsvitnemal/ Lenke til kommentar
tellicherry Skrevet 22. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2011 Jeg skal ta opp et fag eller to allikevel, så jeg kommer til å gjøre endringer på vitnemålet. Med andre ord vil jeg ikke søke med et førstegangsvitnemål når jeg skal søke meg inn på videre studier uansett. Lenke til kommentar
kvantefysikk Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 De fagene der du er trukket opp i eksamen kan du nok ikke få fjernet nei... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå