TimmyTheRapboy Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Heisann! Det har seg uheldigvis sånn at min 4 år gamle PC tok kvelden her om dagen. Skal jeg være ærlig så var det vel egentlig bare grafikkortet som røyk, men jeg benytter anledningen til å gå til anskaffelse av en helt ny pc Noe av komponentene tror jeg fortsatt kan brukes. Har en Mist strømforsyning på 1000 W, samt to forholdsvis nye harddisker på 1 TB hver. Mus, tastatur og skjerm kan også brukes enn så lenge. Jeg ønsker derfor å oppgradere alt annet på PCen, og håpte på å få noen gode råd fra brukerne på forumet her. PCen kommer jeg primært til å bruke til spilling (BF3, WoW, SC, etc), noe 3D-modellering i Inventor og til film og musikk. Har ikke vært så alt for mye borti pc-bygging de siste årene, og er derfor ikke helt oppdatert på det nyeste av pc-komponenter. Jeg har prøvd å lese meg opp litt og gjort litt research, og har så langt kommet opp med et oppsett ala dette: Prosessor: Intel Core i5 2500K 3,3 GHZ 6 MB Kjøling: Hyper 212+ Kabinett: Fractal Design define R3 Black Pearl Harddisk: Corsair SSD Performance 3 Series 128 GB SATA 6GB/s Hovedkort: ASUS P8Z68-V PRO Z68 Minne: Corsair 8GB DDR3 Intel i5/i7 1600 MHZ (2x4GB) Grafikkort: ASUS RADEON HD6970 2GB DC GDDR5 PCI-E DVI/DP Hadde satt pris på om noen kunne sett over om disse komponentene går sammen, da jeg egentlig har veldig lite peiling på sånt Er det noen komponenter jeg burde vurdere å bytte, og i så fall, hvilke andre alternativer finnes? På forhånd takk Tom Lenke til kommentar
maaland Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 For meg ser det ut som at alt passer. Grafikkortet kan byttes mot et radeon 6950 (f.eks fra Sapphire), ettersom at dette kan "flashes" til å yte like bra som radeon 6970. Detaljene om hvordan dette gjøres finner du lett på nettet. Jeg har selv kjøpt 6950 med planer om å gjøre dette, kan godt gi deg beskjed om hvordan det gikk når jeg har gjort det. Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Ikke glem at du har fem års reklamasjon på skjermkort osv.. Mitt skjermkort røyk etter fire år og jeg fikk tilbud om nytt skjermkort. Et billig skjermkort da, men helt greit siden det sikkert har tilsvarende ytelse som mitt gamle hadde. Jeg hadde allerede kjøpt et brukt skjermkort og fikk derfor byttet det inn i en SSD-disk mot et lite mellomlegg. Lenke til kommentar
TimmyTheRapboy Skrevet 22. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2011 Visste ikke at reklamasjonen varte så lenge. Men vil den fortsatt gjør det om man flasher kortet og det går i stykker? Vet ikke om jeg er tøff nok til å drive med overklokking og den slags, da jeg ikke har særlig peiling på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå