:utakt Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Jeg klarer aldri å bestemme meg for ny pc... Den skal brukes relativt beskjedent: Nettsurfing (aviser, nettbank, youtube, facebook...) Musikkavspilling (Spotify, Winamp) Tekstbehandling (Word) Enkel bildebehandling (paint.net) Mulig noe spill, men det blir isåfall stort sett emulatorer (SNES og andre eldre konsoller) Det er viktig for meg at maskinen har et optisk drev. Jeg har mange cd'er, og kopierer/hører en del på dem. Forøvrig ønsker jeg helst ikke noe større enn 14" skjerm. De som kommer med 15.6" er så digre! Prismessig har jeg sett opp til ca 7 000 kr. Noen maskiner kommer helt ned til 3 000, er de noe å samle på? Jeg vil gjerne ha noe som holder i en tid fremover også. Ser at det er et utall prosessorer ute og går; i3, i5, i7... Virker som det er dette som er avgjørende for prisen. Hvor mye kraft trenger jeg egentlig? Jeg har sett på denne: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=619422 Godt kjøp? Noen som har tips til meg? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Den du har lenket til, er for dyr, og har forrige generasjon prosessor. Jeg har funnet en liste med 14-tommere med nyeste generasjon Core i3 eller i5 prosessor for deg, hos prisjakt.no. Samtlige skal også ha optisk drev. Her. Den innebygde grafikkchip'en i disse prosessorene, er grei nok til enkel spilling. Til din bruk holder det i massevis med en i3, men det er ikke alltid automatikk i at en maskin med i3 er billigere enn en med i5, så derfor. OBS! Noen av dem har mindre enn de vanlig anbefalte 4 GB RAM innstallert. Endret 22. juni 2011 av thomit Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 23. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2011 Se der ja, der kom det mange alternativ. Takk! http://www.prisjakt.no/product.php?p=835142 så litt snasen ut. Ser at Acer får mye tyn her inne for kvalitet på maskinene. Jeg bruker en Acer i dag, fra 2004 (!), og den har da virkelig gjort jobben sin. Har dog byttet harddisk på den en gang. Er det mer "risiko" forbundet med å kjøpe Acer enn en av de andre? Hva med f.eks. LG? Visste ikke at de lagde pc'er engang! Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Se der ja, der kom det mange alternativ. Takk! http://www.prisjakt.no/product.php?p=835142 så litt snasen ut. Ser at Acer får mye tyn her inne for kvalitet på maskinene. Jeg bruker en Acer i dag, fra 2004 (!), og den har da virkelig gjort jobben sin. Har dog byttet harddisk på den en gang. Er det mer "risiko" forbundet med å kjøpe Acer enn en av de andre? Hva med f.eks. LG? Visste ikke at de lagde pc'er engang! Jeg har selv en Acer fra 2002. Den fungerer i beste velgående ennå. Ytelsene er naturligvis ikke i henhold til dagens maskiner og behov, men den har aldri trøblet. Harddisk er en typisk "slitedel". Det gjelder uansett hvilken maskin du kjøper. Harddisken er den mest utsatte og mest sårbare komponenten. At den ryker er ikke noe som er typisk for hverken Acer eller andre systemleverandører. Der vil nok SSD-diskene gjøre holdbarheten bedre når de etterhvert kommer opp i lagringsvolum og ned i pris. Acer har nok fått et mer eller mindre fortjent rykte på seg, men ta da også i betraktning at de pøser på med svært billige laptoper til alle og enhver (de billigste i Aspire-serien). TimelineX er langt mer forseggjort og er etter mitt inntrykk langt mer driftssikre. Jeg har en selv og kjenner også flere som har diverse TimelineX. Jeg har hatt min i svært kort tid, men bare en jeg kjenner har hatt problemer. Det viste seg å være et skjermproblem. Laptop'en ble forsøkt fikset tre ganger hos Acer, og til slutt foreslo faktisk Acer selv ombytte eller retur av pengene. Servicen (gikk direkte gjennom Acer) var meget bra. Kjapp respons på telefonen, raske svar på mail, hentet på døra av UPS, og levert på døra av UPS. Så kjøper du en TimelineX tror jeg nok du vil bli meget fornøyd. Mye for pengene. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 10. august 2011 Forfatter Del Skrevet 10. august 2011 (endret) Jeg klarte å bestemme meg i dag! Valget falt til slutt på en ASUS U46SV. Hvis noen mener det var et bomkjøp vil jeg ikke høre det! Endret 10. august 2011 av JLa Lenke til kommentar
seiran Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Jeg klarte å bestemme meg i dag! Valget falt til slutt på en ASUS U46SV. Hvis noen mener det var et bomkjøp vil jeg ikke høre det! Etter det jeg har hørt og lest om den, så vil du nok bli meget fornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå