RawBacon Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Hei Jeg har bestillt 3 OCZ Vertex 2 harddisker og har planer om å kjøre dem i RAID 0. Jeg har også en Patriot PS-100 SSD fra den gamle maskinen min. Tanken min er å installere windows 7 på Patriot SSD'en og kjøre all programvaren jeg bruker på de tre vertex 2 SSD'ene i RAID 0. Jeg jobber med relativt tunge 3D scener samt Photoshop og av og til After Effects og Premiere.Jeg er ute etter best mulig ytelse i programvaren jeg bruker. Jeg er veldig usikker på om jeg skyter meg selv i foten med en slik løsning. Vil den totale ytelsen bli bedre om jeg plaserer OS med all programvare på Vertex 2 SSD'ene? Jeg er for øvrig ny på forumet her, si gerne i fra om jeg har formulert meg bra eller dårlig eventuelt om jeg kunne gitt mer info Endret 22. juni 2011 av RawBacon Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 såvidt jeg vet er det vel vanligst å kjøre partall på antall disker når de skal kjøre i RAID 0 men det skal vel gå med 3 disker også ut ifra det jeg har hørt. såvidt jeg har lest så er vel alle diskene du nevner SATA 2 og hastigheten skal jo bli forbedret når en kjører disse i RAID 0. nå er det vel ikek så vanlig å sette opp diskene som blir brukt til lagring i RAID mens systemdisken ikke har slikt oppsett men det skal ikke være noe i veien for det. . Lenke til kommentar
RawBacon Skrevet 23. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) Vertex 2 SSD'ene vil bli brukt som arbeidsdisker, har andre større disker til lagring Oppsettet jeg vurderer blir altså en Patriot PS-100 kun til windows, 3 OCZ Vertex 2 i RAID 0 til arbeid og et par andre disker til lagring. Grunnen til at jeg velger å kjøre tre SSD'er i RAID 0 og ikke fire, er at jeg har lest at jeg ikke vil få noen betydelig økning i hastighet med mindre jeg kjøper en RAID kontroller, noe lommeboken min ikke tåler nå Tanken er at programvaren jeg bruker vil få alle resursene til disken de ligger på og ikke bli "forstyrret" av Windows. Det vil også bli greiere for meg å formatere SSD'ene i RAID med jevne mellomrom. Problemet er at jeg er veldig usikker på om systemet totalt vil gå fortere om jeg dropper Patriot SSD'en og kjører både OS og viktig programvare på Vertex 2 SSD'ene i RAID 0 siden de, ut fra stats jeg har lest, vil være omtrent tre ganger raskere. Endret 23. juni 2011 av RawBacon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå