Wannabexx Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Slitt bærekule (venstre forran) Støtdempere (bak) - dårlig virkning parkbrems - Svak virkning Noen som vet hvor jeg kan bestille disse billigst mulig? er førstegangs bileier og har en del avgifter som måtte betales også blei dyrere enn forventa.. har ikke budsjett men trenger å finne ut der det lønner seg å kjøpe. Endret 22. juni 2011 av Wannabexx Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Er det et spørsmål inni her? Lenke til kommentar
Wannabexx Skrevet 22. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2011 Er det et spørsmål inni her? yepp.. du svarte for fort Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Biltema har delene du trenger. Biltema.no og trykk "Søk bildeler med reg. nr" nesten helt øverst. Billigere får du det ikke, men kvaliteten er jo som oftest deretter. Ikke super, men ikke dårlig heller. Parkeringsbremsen kan du vel stramme på en eller annen måte. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Parkeringsbremsen kan du vel stramme på en eller annen måte. på en eller annen måte? godt svar må jeg si. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Hei Wannabexxx et eller annet! Du er opptatt av økonomi og det er flott! Du som alle oss andre oppdager fryktelig fort hvor dyrt det er å eie en bil. Alle feilene på bilen din går fint å fikse selv. Dersom du har mer enn 2 på en skala fra 0-100 biinteresse, så bestill en Haynes bok. Det er bibelen til din bil. Parkbrems: Dersom brekket må trekkes langt opp, må du først prøve å stramme wire som går bak til bakhjulene. Da må du ta opp deksel rundt brekket og kikke. Er ikke Volvo-ekspert, men tror denne bilen er ganske rett fram. Dersom dette ikke er nok må du kanskje bytte wirene som går bakover. Dersom du har hatt problem med frossen brekk, så bytt wire med en gang. Wirebytte krever en litt erfaren medhjelper, da du må inni tromler / bakbremsene. Støtdemper: Her er det vanlig at støtdemper står inni fjøren og ofte må fjøren bort for å bytte demper. For fjerne fjør trenger du spesial-klemmer og gjerne litt hjelp av en erfaren. Sammenklemte fjører er farlig! Sjekk Haynesbok for detaljer. Bærekule: ikke så vanskelig. Demontering krever litt erfaring, da bærekulen mest sannsynlig må slåes av. Alt dette leser du i boken jeg linket til. Husk at forhjulstillingen kan bli skeiv dersom du ikke skrur sammen ny del til sammen posisjon som gammel. Dette ser du dersom du titter på det. Ikke dø under bilen: Vær forsiktig og sikre bilen godt når du løfter opp. Å ligge fastklemt under en bil er ikke en effektiv måte å dø på. Edit: Renskriving Endret 22. juni 2011 av Luske_Ludvig 2 Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Haynes-bok som blir nevnt over er en knallgod, og ikke minst billig, investering for en nybegynner og vil spare deg for mange gloser og fort vekk noen timer unødig slit Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 740 er en tilårskommen bil. Uten å ha sjekket, vil jeg anta at det finnes en del av disse på vrakplassene rundt om i landet. Ellers vet jeg at 740 er populære biler blant ungdommen, så du kan sikkert finne mye bra på et dedikert Volvo-forum. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Stramme håndbrekket gjør du ved å fjerne askebegeret/selelyset i midtkonsollen mot baksetet, også bare vrir du på strammegreia på wire'n under der. Hjelper ikke det må du sannsyneligvis bytte båndene noe som er litt mere jobb. Støtdemper bak er også veldig enkelt, bare jekke opp bilen --- skru av hjulet --- skru ut demperen som sitter i en bolt oppe og nede --- montere igjen i motsatt rekkefølge. Når man bytter deler som dempere og bremser bytt bestandig begge sider på samme aksling. Bærekula har jeg ikke i hodet hvordan du bytter, men skal ikke være så alt for vanskelig det heller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå