Gå til innhold

Hvor mye skal heldagsprøven utgjøre på standpunktkarakter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Hei

Hvor mye skal karakteren på heldagsprøven(tidligere tentamen) utgjøre på standpunktkarakteren? Isåfall kan dere henvise til paragraf/lov/kompetanse veiledning eller lignende slik at jeg kan bruke det som kilde?

Mvh,

Bjarne

Det første du kan begynne med er å nevne, hvilket nivå du går på, hvilken linje du går på og hvilket fag det er snakk om.

Selvfølgelig vil en mattetentamen telle svært mye, siden du bare har 2 i skoleåret, mens 1 dårlig norsk tentamen av 10 norsktentamener vil telle lite. Nå tok jeg VG3 allmenn påbygg som utgangspunkt.

Lenke til kommentar

Det første du kan begynne med er å nevne, hvilket nivå du går på, hvilken linje du går på og hvilket fag det er snakk om.

Selvfølgelig vil en mattetentamen telle svært mye, siden du bare har 2 i skoleåret, mens 1 dårlig norsk tentamen av 10 norsktentamener vil telle lite. Nå tok jeg VG3 allmenn påbygg som utgangspunkt.

VG3 Allmenn Påbygg går jeg. Men har kun hatt to heldagsprøver i 2. termin. Den første var til og med i starten av terminen og den siste nå på våren. Jeg fikk 4+ på den siste, og 3+ på den første. Fikk tre til standpunkt første og andre termin. Burde fått 4!?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Ja jeg er enig i at du burde få 4. Det er de siste prøvene som teller mest. Dersom læreren har kun disse to vurderingene på deg i norsk, da burde du klage, slik at du blir revurdert i faget.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jess, I will! Meeen burde jo egentlig hatt kilder på argumentasjonen min da!

Jeg tok i utgangspunkt i hva mine lærere sier. Jeg ble ferdig med VG3 allmenn påbygg idag. Jeg fikk min dårligste karakter som var 3, og det i norsk. Jeg fikk den fordi jeg fikk 3 på siste heldagsprøve, selv om jeg hadde 4 på den forrige heldagsprøven. Men vi har hatt mange heldagsprøver, omkring 10-12 i bokmål og nynorsk tilsammen. Hadde jeg fått 4 på den siste heldagsprøven så ville jeg ha fått 4 i standpunkt, men slik gikk det ikke.

Det er flere lærere som sier at det er de siste vurderingen som teller mest. Jeg gikk på norges nest største videregående skole.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...