Gå til innhold

penger tilbake for windows-lisens på OEM maskiner

Anbefalte innlegg

Når det gjelder argumentasjon din så den hull i hodet. Pga av at en PC med et produkt koster like mye som et produkt uten det produktet, så skal man kreve penger for å ikke bruke produktet som fulgte med? Blir som å kjøpe 2 par sko og betale for 1 og derfor levere kreve å få levere det ene paret tilbake å få pengene tilbake.

Om det andre skoparet etter jeg har kjøpt det forteller om vesentlige heftelser (kan ikke brukes i regnvær), og instruerer meg om å returnere skoene og få pengene tilbake om jeg ikke er enig med betingelsene, så har jeg ingen problemer med det ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet ikke hva du roter med men jeg skjønner ikke hva du mener med XBOX argumentasjonen. PC med windows leveres nu vel ikke med lisens som gir deg rett til å få Pengene tilbake hvis man leverer tilbake lisensen.  

Hvilke urimelige betingelser er det snakk om? Blir som ho som tørka katta i mikroen og ville ha erstatning for hun ikke var informert om at de ikke gikk. Det er lov å tenke selv.

overLoad, jeg foreslår at du tar tipset i din siste setning til etterretning og setter deg litt inn i hva som faktisk står i lisensen som følger med Windows før du begynner å strø rundt deg med morsomheter. XBOX eksemplet var det din egen uvitenhet som trakk inn her.

EULA på den XP-versjonen jeg er belemret med sier klart og tydelig at dersom jeg ikke aksepterer lisensvilkårene så kan jeg levere lisensen tilbake til produsent og få pengene igjen. Teksten:

YOU AGREE TO BE BOUND BY THE TERMS OF THIS EULA BY INSTALLING, COPYING, OR OTHERWISE USING THE PRODUCT. IF YOU DO NOT AGREE, DO NOT INSTALL OR USE THE PRODUCT; YOU MAY RETURN IT TO YOUR PLACE OF PURCHASE FOR A FULL REFUND.
Lenke til kommentar

For de som tviler på retten til å få tilbake penger på windows-lisensen, her er et utdrag av windows sin EULA:

YOU AGREE TO BE BOUND BY THE TERMS OF THIS EULA BY INSTALLING, COPYING, OR OTHERWISE USING THE PRODUCT. IF YOU DO NOT AGREE, DO NOT INSTALL OR USE THE PRODUCT; YOU MAY RETURN IT TO YOUR PLACE OF PURCHASE FOR A FULL REFUND.

Forståelig at dette er ukjent for de fleste. Hvor mange gidder å lese gjennom lisensavtalen til programmene de installerer? Mer her.

mortenj: Du kom meg i forkjøpet med noen sekunder...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...