Gå til innhold

Vil dette gi meg "drømmekroppen"?

Anbefalte innlegg

Hvis jeg trener mange, men samme muskler annenhver dag med høy intensitet på hver trening i 12 uker, vil jeg få kroppen jeg ønsker? Hvor tunge bør vektene mine være og hvor mange ganger bør jeg gjøre hver øvelse hvis det er 14 forskjellige øvelser, hvor noe øvelser trener samme muskler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil bli ripped så er kostholdet minst like viktig som treningen. Restitusjon er også viktig for fremgang, så tror ikke 12 uker med hard trening annenhver dag er en god ide for en som virker å ha lite erfaring med trening.

Mitt råd er å starte med et godt kosthold og lære de store baseøvelsene, altså fokusere på å spise riktig og løfte riktig før du begynner å tenke på hvor ripped og sterk du skal bli.

Dessuten er det helt umulig å si noe som helst om hvordan du skal trene og spise for å bli "ripped" uten å vite vekt, høyde, alder, treningserfaring og kostholdet ditt.

Og selv om du gjør alt "rett" er det ikke sikkert at du får "drømmekroppen" din noengang. Det finnes ingen fasit, forskjellige personer får forskjellige resultat med samme metode.

Lenke til kommentar

Om du allerede er slank og ligger på et kcal underskudd og trener masse cardio, så blir du ripped. Men er fortsatt genetisk om du får "drømmekroppen". Du blir hvertfall ikke kjempestor på 12 uker.

Nei, da blir du skinny.

Nå tenkte jeg på ved siden av styrkeprogrammet da...

Lenke til kommentar

Om du allerede er slank og ligger på et kcal underskudd og trener masse cardio, så blir du ripped. Men er fortsatt genetisk om du får "drømmekroppen". Du blir hvertfall ikke kjempestor på 12 uker.

Nei, da blir du skinny.

Nå tenkte jeg på ved siden av styrkeprogrammet da...

Han kommer fortsatt til å bli skinny. Kommer ikke til å bli ripped om han deffer noe han ikke har..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvordan skal vi vite hva drømmekroppen din er?

Du er på et treningsforum :)

Trådstarter: Ikke hør på de useriøse innleggene. Det er en vane å være høy i pæra blant enkelte medlemmene her på forumet som tror de er noe. Ikke bry deg om det.

Hvis du skal trene så intensivt som du sier, dvs annenhver dag så kan du lett oppnå gode resultater på 12 uker. 12 uker er 4 måneder, og klarer du å være aktiv, spise sunt og ta treningen seriøst så skal jeg garantere deg at du vil få resultater. Kanskje ikke 100%, men et godt, synlig stykke.

Det handler veldig mye om søvn, hvile, riktig kost og riktig trening her. Uansett kroppstype, så vil jeg anbefale deg styrketrening med hovedfokus på baseøvelser.

Hvorfor baseøvelser?

1. Det er blitt forsket på at tyngre trening gir en bedre stimulert fettforbrenning.

2. Jo flere kilo du løfter, jo flere kalorier forbrenner du (Fysiske lover)

3. Du trener f.eks halve kroppen per øvelse på 15 minutter istedenfor å bruke en time for å oppnå samme resultat.

4. Du blir sterk!

Les gjennmo programmet til RYP/TN og få et innblikk over hva som funker til hvilket formål og sett det 2-3 mål og start derfra.

Viktig å sette seg realistiske mål som funker over lengre tid :)

https://www.tn.no/ryp

Lykke til :)

Endret av baBuShKa
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvordan skal vi vite hva drømmekroppen din er?

Du er på et TRENINGSFORUM, hva faen tror du.....?

Trådstarter: Ikke hør på de useriøse innleggene. Det er en vane å være høy i pæra blant enkelte medlemmene her på forumet som tror de er noe. Ikke bry deg om det.

Enig, er mange som har janteloven i PWO-shaken her inne :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis du skal trene så intensivt som du sier, dvs annenhver dag så kan du lett oppnå gode resultater på 12 uker. 12 uker er 4 måneder, og klarer du å være aktiv, spise sunt og ta treningen seriøst så skal jeg garantere deg at du vil få resultater.

Kva slags kalender har du? På min er 12 veker 2 månader og 4 veker.

Som sagt er det ingen her inne som veit kva draumekropp du ser for deg. Nokon vil bli store, andre slanke, men muskuløse. Du vil merke forskjell på 12 veker, men noko draumekropp vil du neppe oppnå, avhengig av utgangspunktet.

Skal du få raske resultat må du ha eit plettfritt kosthald og eit treningsprogram som fungerer. Det er mykje teori å setje seg inn i for å få optimal utbytte av treninga.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Skal du få raske resultat må du ha eit plettfritt kosthald og eit treningsprogram som fungerer. Det er mykje teori å setje seg inn i for å få optimal utbytte av treninga.

Njaaa, ville ikke akkurat sagt dette. I begynnerfasen er det ikke nødvendig med noe spesielt bra kosthold eller treningsprogram for å oppnå resultater. Det er først etterhvert dette begynner å få en viktigere rolle. Men selvfølgelig; litt kvalitet må det være på både kostholdet og treningen. Du kan ikke gå rundt å ha 30 sett på bicepsen og to på bryst hver økt, spise grandis og drikke cola dagen lang og forvente å oppnå resultater.

"Mye" er et relativt ord, men jeg ville aldri brukt det ordet for å beskrive mengden teori som er nødvendig å kunne oppnå gode resultater. Kan du det grunnleggende som ikke tar lang tid å sette seg inn i, kommer du langt.

Ser nå at innlegget mitt ble litt pirkete...

Lenke til kommentar

Da forsvant 13 helt unødvendige, ufine, usaklige og barnslige innlegg. Dersom brukere vil angripe spilleren i stedet for ballen, spore av tråden med masse OT og forulempe folk, da må de gjøre det et annet sted enn her.

Reaksjoner på moderering tas via PM, ikke i tråden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Realistisk sett vil du aldri klare å gjennomføre 14 forskjellige øvelser annenhver dag med høy intensitet, du vil bli utslitt og gi opp, og om du så skulle klare det vil det bare føre til at du blir enda tynnere enn du allerede er.

Du vil være ripped - ifølge det jeg har lest er ikke det så lett å gjennomføre i samme periode som du skal legge på deg muskler. Ripped vil i prinsippet kun si at du skal ha kjempelav fettprosent, men hvis du allerede er tynn vil det bare se jævlig ut. Det du vil gjøre er vel å ta kontakt med et treningssenter og be om en personlig trener for en time, og be h*n lære deg benkpress, knebøy, markløft, roing og noen bi/tri-ceps retttede øvelser. Del de opp i et todagersprogram med kanskje 4-5 øvelser hver dag som angriper samme muskelgrupper og spis MASSE. Restitusjon er uendelig viktig, så pass på at det går minst 48 timer mellom hver gang du trener en muskel hardt. Hvis du føler deg utslitt og ikke klar for en økt mener jeg det er bedre å utsette treningen en dag enn å bli utbrent, det er det værste som kan skje når man plutselig går fra å ikke trene til å trene masse.

Jeg er ingen treningsguru og jeg kan ikke kjempemye om dette, men prinsippet med å pakke på masse/muskler er uansett å spise mye, hvile mye, sove nok, og å trene baseøvelser (markløft, knebøy, benkpress, pullup) istedetfor å fokusere på enkeltmuskler. Jeg har selv kjørt omtrent det jeg har skrevet i rundt et år og er storfornøyd med resultatene mine, dog har jeg byttet ut mange av øktene med fotball eller klatring for å ikke bli så stiv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det enkleste og beste for en nybegynner er å følge et nybegynnerprogram basert på helkroppsøvelser. Bodybuildingprogrammer med isolasjonsøvelser og sånt, fungerer sikkert til sin bruk, men de forutsetter gjerne at man har en del muskelmasse fra før av.

Og som sagt over, burde dette gjøres i to faser: Først legger du på deg både muskel og fett, deretter fjerner du overflødig fett. Gjenta til du er fornøyd. Å øke styrke samtidig som man fjerner fett går kun an om man er meget overvektig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...