Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

avtale om 3 ukers sammenhengende ferie hos hver av foreldrene

Anbefalte innlegg

Jeg har to barn, og i ferien skal jeg ha barna i tre uker hos meg sammenhengende. For meg er det veldig tøfft, siden jeg sliter med bruddet, samt så er det tøfft og slitsomt å ikke få tid til seg selv. Derfor lurer jeg på hvordan andre løser slike ting? Jeg føler meg helt utslitt med å ha to aktive barn sammenhengende i så mange uker. Er knalltøfft, for de krever oppmerksomhet i ett, og er aktiv hele tiden.

Noen som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bekymrer du deg før du skal ha de i 3uker??? Vi og har det sånn, og vi nyter hver dag! Skal dere på ferie? Gå på stranden, i skogen, bare være ute å leke, være med venner som og har barn, ikke kvi deg på forhånd vertfall, gjør det bare mye verre ;)

Lenke til kommentar

Offtopic slettes. Hold dere seriøse eller forvent strengere reaksjoner. Nestemann som tuller her i tråden eller misbruker «anonymfunksjonen» får tre dagers ferie, uten unntak.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding.

Lenke til kommentar

Sommerferie er alltid en utfordring, men ikke bare for oss som er skilte og separerte. Om det er noen trøst :)

Nå har eg bare ei datter, men eg kjenner meg godt igjen i det du skriver. Eg trenger og tid for meg selv til å gjøre mine ting(som hun ikke kan være med på) og lade opp batteriene(som ikke går overens med å være alenepappa).

Det vi pleier å gjøre når det er ferietid(ikke bare sommerferie) er å i stede for å bytte etter ei uke så bytter vi etter to. Dvs at den som hun skal være hos har henne i to uker sammenhengende når det er ferie(vinterferie, høstferie, påskeferie og sommerferie), og den andre har henne også i to uker, enten før eller etter for å kompensere. I sommerferien pleier vi da å ha flere doble perioder etterhverandre, mens ellers er det alltid to uker der og to uker her, og så tilbake til normalt.

Unntaket er jul ettersom den har en annen følelsesmessig setting. Eg vil ikke orke ei hel uke i juletidene uten, og samme andre vei. Men da deler vi det heller opp i kortere perioder igjen(en dag, to dager, tre dager osv). Og så tar vi annenhver jul og nyttår. I fjor hadde eg henne på julaften så i år skal eg ha henne på nyttårsaften. Veldig grei ordning.

Men i år, når det gjelder sommerferie, så skal eg ha henne i tre uker sammenhengende, fra start på ei helg til slutten på den siste. Noe som betyr at eg har henne fire helger. Men eg gruer meg ikke, da vi reiser på ferie i alle disse ukene med resten av min familie. Vi reiser da på campingtur og det er flere unger som er både eldre og yngre. Dette er en veldig avslappende ferieform(avhenger jo litt av kjemi med øvrig familie) og når vi er så mange så "passer" vi hverandres barn. Campingferie er og en veldig fin ferieform når man har barn. Anbefales :)

Lenke til kommentar

Ut ifra tidligere tråder ifra StinaStina så er vist ungene 11 og 14 år, noe som i mine øyne betyr at de klarer/bør seg selv om dagene.

Hvertfall h*n på 14 år.

Hvordan har det gått før når du har hatt de over lengre tid?

Er det kanskje at du nå bare overtenker situasjonen du vil komme i, og at det sikkert vil gå mye bedre enn hva du skriver her?

Lenke til kommentar

samvær skal jo avtales mellom foreldrene. Om det ikke er så greit å ha barna i 3 uker i strekk så får man jo kanskje ikke inngå en slik avtale?

mener ikek å være frekk ville bare presisere at du må være litt mer hardfør når dere blir enige om hvordan samværet skal utarbeides. Ikke la deg presse inn i en ordning som ikke passer for deg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...