Gå til innhold

Salgstall for Nintendo

Morfeo

Anbefalte innlegg

Denne tråden er splitta ut frå E3-tråden. Er det ynskje om ein anna emnetittel så rapporter tråden med forslaget.
Andre kommentarer på splittingen rapporteres eller sendes på PM til meg. Har kun tatt med dei siste 20 innlegga.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er personangrep å hele tiden diskutere person og ikke sak. Og nok en gang tyr du til grove personangrep, og det uten at moderator foretar seg noe som helst.

Wii solgte mer i 2009 enn i 2008, såvidt jeg kan se. 2009 var faktisk toppåret, og spillsalget gjorde også et markant hopp oppover.

Sunshine førte tydeligvis ikke til noen økning i salget av konsoller, i motsetning til NSMBW, som åpenbart økte salget.

Jeg har herved bevist at du tar feil, og personangrepene dine vil ikke endre det.

Lenke til kommentar

Tråden bærer preg av kjekling, og vi har kanskje snakket mye forbi hverandre. La meg teste ut følgende påstander:

1. Salgstallene til en konsoll avhenger mye av spill-utvalget. Ergo vil alle populære titler i noen grad bidra til å heve salget av en konsoll.

2. Mario er et sterkt varemerke som i seg selv bidrar til å selge både spill og Nintendokonsoller.

3. Forrige punkt betyr ikke at alle Mariospill selger like bra.

4. Mario Sunshine fikk veldig bra kritikerrespons og har solgt bra til å være et GameCube-spill. Salgstallene er allikevel mye lavere enn NSMB til Wii.

5. Wii eiere er tilsynelatende mindre interessert i spill med blod, gørr og pupper enn XBox360 eiere, hvis man ser på spillsalget.

Så kommer en litt dristigere slutning:

6. Punkt 5 gjør at det er vanskelig å gjøre suksess med voksne/pubertale spill til Wii. En Mariotittel selger som regel mye bedre enn et spill med realistsik vold, uavhengig av kritikerrespons.

Enda mer spekulativt:

7. Tredjepartstøtten til Wii og tidligere Nintendoplattformer er dårlig fordi man har tøff konurranse fra Nintendos egne familievennlige spill. Samtidig er det forbausende vanskelig å selge spill med grafisk skildring av hor og vold. Selv de tredjepartsutviklerne som gjør hederlige forsøk misslykkes ofte.

Enig?

Lenke til kommentar

Problemet med Sunshine er at det tydeligvis ikke førte til noen økning i salget av konsoller. Tvert imot sank vel salget etter at Sunshine ble lansert.

Tredjeparter burde ikke være redd for at Nintendo lager spill som selger konsoller. Hvis de er det, er det de som har et problem. Jo flere konsoller Nintendos egne spill selger, desto flere potensielle kunder er det der ute for tredjepartsspill.

Når det gjelder pupper, gørr og blod i spill, så er det noe jeg forbinder med umodne tenåringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...