Gå til innhold

Funker dette oppsettet?

Anbefalte innlegg

For SSD kjøpte jeg nettop OCZ Vertex 3 240 GB, denne har fått veldig bra kritikk og er meningen å være veldig rask. På enkelte områder er Intel sine toppmodeller fortsatt bedre, men de koster mye mere for samme størrelse. Med en så stor SSD så kan man ha både operativ system og de fleste programmer på SSDen og nyte full read speed på alt som gjelder, istedet for bare opeativ systemet.

Om du derimot vil ha helt insane speed så ta to Vertex 3 120 GB (koster bare litt mer enn en 240) og kjør dem i RAID 0, dette har drawbacken derimot at den vil ikke refreshe seg selv som SSDer skal gjøre og vil kreve en total reformat og reinstall av hele systemet og alt du har på SSDene regelmessig (par måneders mellomrom) om du vil beholde ytelsen, men i mellomtiden har du speeds som vil få de aller beste Intel SSDene til å virke som treige harddisker. Spørs bare om det er verdt all arbeidet til de finner en annen løsning. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar Sacremas, jeg tror jeg ikke trenger mere plass siden jeg kommer nok til å bare ha et operativ systemet på ssd og noen andre små programmer på den, resten går på hdd.

Da var det siste sjekk før jeg bestiller. har nå endt opp med et spørsmål om skjermkortet hva er best av Radeon HD 6950 og Asus geforce GTX 580 ? og hvis jeg skulle ende opp med SLI i fremtiden, ville det ha vært lurt å skifte til et nytt hovedkort sånn at jeg får mere plass? eller bare ha en av skjermkortene og vente noe nytt kommer på markedet?

og til slutt, ossen blir støyen?

914046.jpeg

Endret av gtamann
Lenke til kommentar

6950 er et veldig bra kort, men GTX 580 er meningen å være kongen over enkelt-GPUer akkurat nå ifølge mange, selv om på ytelsestester så gjør 6970 det veldig bra i sammenligning for mindre pris og effektbruk. Om du skal ha to kort bør du gå for 580 for mindre støy, eller gå for 6950 for samme grunnen.

Direct CU II kortene er meningen å bråke veldig lite, og GTX 580 skal bråke lite sammenlignet med hva du får ut av det, men likevel vil skjermkortet til å være det som vil bråke mest i oppsettet ditt. HAF X er ekstremt bra for cooling, men er meningen å være heller forferdelig for støy. Om du overlever støy er det beste, om du er støyfølsom som meg så gå for en Fractal Design Refine R3 istedet, ekstremt bra støyisolert og bra kabinett, for mye mindre pris enn HAF X. Spørs om hvor mye du bryr deg om støyen sammenlignet med å bare ha så rå PC som mulig. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...