gwh Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Sonyaplharumors Ser vi her en D7000/60D killer? Har jo bare en kompakt om dagen i påvente av at video skal bli bra på "greit prisede" kamerahus, og tror dette kan bli knallsaker. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 ser ann prisen litt men, det ser ut til at jeg skal kjøpe meg det kameraet når det kommer til Norge. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Sonyaplharumors Ser vi her en D7000/60D killer? Har jo bare en kompakt om dagen i påvente av at video skal bli bra på "greit prisede" kamerahus, og tror dette kan bli knallsaker. Kan bli bra dette - ser ut som de har fått opp oppløsninga på EVFen - om det er nok vet jeg ikke. Men videofunksjonen blir neppe mye bedre enn det som finnes i dag, for selv om man får fasebasert AF på Liveview vil det sannsynligvis kun være på full blender. Relativt ubrukelig med andre ord. :/ Lenke til kommentar
Maxwell Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Etter hva jeg har fått med meg så bruker Sony SLT-A33/A55 bleder på F3.5 når man tar opp video med autofokus. Men man kan jo håpe på at det er mulig å justere dette noe i neste generasjon, som A77. Men har vært rykter lenge nå, håper det kommer snart. Men er vist bare å glemme denne sommeren. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Fasedeteksjonsautofokus bruker konsekvent største blender - på typiske kitobjektiv er det f/3.5 i vidvinkelenden.... Teknologien er rett og slett begrensinga som tilsier at man må bruke største blender for fasedeteksjonsaf. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Syntes dette ser lovende ut jeg. (SR5) The video revolution is coming: A77/NEX-7/VG20 with FullHD 60p and full manual controls Lenke til kommentar
FOTORALF Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Syntes dette ser lovende ut jeg. (SR5) The video revolution is coming: A77/NEX-7/VG20 with FullHD 60p and full manual controls En profil som ligner svært på Pentax K20D og som er helt annerledes tidligere Sony kameraer........ Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Sony er moderne i sin frammarsj nå, jeg tror dog Canikon vil leve lenge på sine kjente navn. Sony kan dog ta dem igjen på lang sikt, men Nikon og Canon gir nok ikke fra seg sine store markedsandeler uten kamp. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Da var kameraet offisielt ute, og jeg må si at specsa for meg ser iallefall veldig bra ut. Imaging-resource: Sony Alpha SLT-A77 Liker spesielt følgende: Also unlike many competing cameras, the Sony SLT-A77 provides full control over movie exposure, with a choice of Program, Aperture-priority, Shutter-priority, or fully Manual recording. It also allows Tracking autofocus, as well as use of Creative Style and some Picture Effect modes during movie capture. Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Elektronisk viewfinder = no care! Endret 24. august 2011 av fcuk_IT Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Elektronisk viewfinder = no care! ? point? Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Elektronisk viewfinder = no care! ? point? Noe jeg og i bunn og grunn er enig i, mange er skeptiske til EVF grunnet at mange av dem er ganske "pikselerte"/lav oppløste. Men Sony sin ser ut til å være ganske eksepsjonell, 2.4M punkter og OLED i tillegg, som er et ganske stort hopp fra LCD... Spørs bare om det er nok, er litt skeptisk, men gleder meg til å prøve. Ellers synes jeg dette kameraet virker mektig imponerende, ihvertfall iforhold til prisen! Håper de ikke skyter seg selv i beinet med den nye sensoren, oppløsningen er jo enorm til å være APS-C. Finnes det noen raw ute? Håper video funksjonen også har fått en skikkelig oppussing da det definitivt er en av funksjonene dette kameraet virkelig er tilpasset for. Endret 24. august 2011 av karl-wilhelm Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Elektronisk viewfinder = no care! ? point? En elektronisk viewfinder legger til et slør av "usikkerhet", det du ser har tatt seg en tur gjennom flere elektroniske konverteringer - samt at i mørkere situasjoner er det du ser stort sett redusert til støy. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 så du kunne ikke gi den begrunnelsen med en gang? o'well, hvor mange elektroniske konverteringer snakker du om. hva slags slør av usikkerhet? mørkere situasjoner? det er lite definert og kan sies om alle kameraer og objektiver som er laget. att A77 har en svakhet i mørke er et kjent faktum det, men vær så snill å vær litt tydeligere i argumentasjonen din, om ikke noe annet så for min del. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 For øyeblikket tror jeg at SAR er en av de bedre plassene å finne info om dette kameraet. http://www.sonyalpharumors.com/ Lenke til kommentar
gwh Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 prisantydning ca15000,- med kitlensa 16-50 f2.8, er interessant, og i løpet av et par måneder er vi sikkert nede i 12999,- og da blir det kjøp (hvis testene og egenprøving er bra da..) Lenke til kommentar
ventle Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Elektronisk viewfinder = no care! ? point? En elektronisk viewfinder legger til et slør av "usikkerhet", det du ser har tatt seg en tur gjennom flere elektroniske konverteringer - samt at i mørkere situasjoner er det du ser stort sett redusert til støy. Hele konseptet med SLT-serien bygger rundt bla. elektronisk søker, dermed burde du visst på forhånd at dette kameraet ikke kom til å appellere til deg og dine bruksområder, og da blir det bare meningsløs rant å komme her og påpeke at du er misfornøyd med at også dette kameraet i SLT-serien har elektronisk søker. Den optiske søkeren i speilreflekskameraer har også sine svakheter. Mattskiva er enten så grov at den ikke viser tynt nok fokusplan med lyssterk optikk, eller såpass fin at den blir for mørk med mindre lyssterk optikk. Speilet kan være feil justert slik at den optiske banen til mattskive og fasedetekterende autofokus har en annen avstand enn den optiske banen til sensoren. Speilet lager lyd når det beveger seg og begrenser dessuten skuddtakten. Folk har forskjellige behov og preferanser og dermed lages det kameraer med forskjellig fokus på ulike egenskaper, nettopp for å dekke opp alle typer behov, og de som trenger/foretrekker optisk søker har mer enn nok å velge mellom - da blir det bare dumt å sutre over at ett kamera som ikke er ment å treffe din målgruppe i utgangspunktet, heller ikke er tilpasset dine behov og preferanser. 2 Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Helt i orden ventle - over og ut! 2 Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Så ut som det var mye spennende som ble lansert i dag Litt av en spec på A77 !!! http://www.dpreview.com/previews/sonyslta77/ Det ser ut som EVF-en er veldig bra! Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Elektronisk viewfinder = no care! ? point? En elektronisk viewfinder legger til et slør av "usikkerhet", det du ser har tatt seg en tur gjennom flere elektroniske konverteringer - samt at i mørkere situasjoner er det du ser stort sett redusert til støy. Det du skriver gjelder nok eksisterende teknologi, men slik jeg forstår det som er skrevet om A77 så langt, så er det et stort skritt i riktig retning. Dersom du har lest de foreløpige testene så har det vært tilbakemeldinger om at EVF-en i A77 faktisk har enkelte svakheter i svært lyse scener, mens den faktisk er bedre enn OVF i mørke scener. EVF har sine svakheter, men for mange brukere også meget sterke sider. Imaging Resource: One very useful improvement over optical viewfinders comes at the opposite end of the light scale, when shooting under dark conditions. The Sony A77's EVF does an excellent job of gaining-up when the light gets dim. There's no free lunch, in that the trade-offs are that the image gets a bit grainy looking, and the refresh rate drops dramatically, but the net result is I was much more able to see what I was shooting after dark with the A77 than I've ever been with any optical-viewfinder camera I've used in the past. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå