Gå til innhold

mangler lyd!!!

Anbefalte innlegg

i går skjedde det jeg mista lyd i venster sia på høytalerne til pc'n , dette gjelder både haedsettet og bordhøytalerne , har sjekka det meste og testa et annet lydkort med samme resultat,

har også sjekka balancen overalt(winamp, media player, "xp volumkontroll" er det flere?)

hva kan en stakkars gjøre!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvd å sette høyre høytalere på venstresiden og omvendt? Så vet du at alle satelittene fungerer iallfall...

Skal dette hjelpe? :roll:

Greit å vite at satelittene (små høytalerene) fungerer. Nå er jeg ikke noen tankeleser, så det er litt vanskelig å hjelpe ham siden han ikke sier noe om hva slags hardware han har, men prøver jo.

Litt hardware info hadde ikke skadet...

Lenke til kommentar

hardware:

Høytalere:cambrige soundworks 4.1

headsett: trust 410

lydkort: soundblaster 5.1 standard ikke no avansert greie(Er ikke helt sikker på spesifikasjoner)

Dette skjede bare helt plutselig, mens onga(4år) hørte på musikk med haedsettet, så om det skulle ha stillt på noe så må det ha vært noe de har kommet borti på tastaturet, da de ikke kan opne noe program for å stille på noe!!

Alt fungerte prikkfritt intill nå

Lenke til kommentar

Har du sjekka headsettet på f.eks stereo-anlegget? (det har du sikkert men det er greit å få bekreftet at det ikke er problemet :wink: )

Kan det være at ungene røsket i ledningene slik at lydkortet ble ødelagt? De utgangene tåler ikke allverden, tro meg... :-?

Har du mulighet til å teste lydkortet i en annen maskin?

Lenke til kommentar

har jo testa med et annet lydkort og fikk samme problemet,

derfor mener eg det må være i software'n det ligger pga:

bare lyd i venstre sia i både headsett og høytallere på 2 forskjellige

lydkort..

Lenke til kommentar

Jeg har hatt lignende problem. Lydkortet mitt ser ut til å fungere utmerket i windows. Alle drivere og slikt oppfører seg normalt. Problemet er at det totalt mangler lyd. Har formattert og reinstallert uten nytte. Har også herjet verre med leverandør uten nytte. Min løsning ble å gå helt over til Linux, noe jeg har hatt lyst til lenge. Der fungerer lydkortet utmerket =)

Lenke til kommentar

Har vert borti ligndene problemer før. Det ene som er allerede nevt er å reinstalle drivere. Detsom har sjedd hos meg er at all lyden har blit styrt av et program. F. eks vis nivået i Winamp står på 0 vil du ikke få noe lyd uansett hvilket program/spill du prøver. Det du kan gjøre er å se om det er noen lydprogrammer du har instalert (Mediaplayer, quicktime, Realplayer, Winamp, divX player osv.) i de siste og se om kun høyre kanal er satt på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...