Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

USS - Sov 2 timer hvert døgn!

sfenne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er jo bare helt idiotisk, kroppen trenger 6-8 timers søvn uansett hva du påstår. Du lurer jo bare hjernen til å tro at du har sovet nok, det sliter ut kroppen etterhvert. Og som sagt, det er få som har mulighet til å sove på skole/jobb. Skal man bare sette seg i en stol å sove i lunsjpausa? Dessuten er det ikke mange som klarer å sovne på kommando utenom når de er trette, og hvordan skal man klare å sovne hvis man er så opplagt som du sier man blir av dette?

Naar man sover, saa utnytter man soevnen veldig daarlig. 1,5 timer REM var det en som sa her. Dersom man gjoer som i USS saa vil man komme rett inn i REM med en gang. Dermed saa kaster du ikke bort tiden paa aa "bare ligge i sengen" uten REM.

Og man skal vist bli veldig opplagt, men dersom man hopper over en soevn vil man bli veldig, veldig troett.

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar
USS må jo få aldringsprosessen til å gå mye fortere.

Kvifor?

Var ein link til ein amerikansk dude som hadde prøvd dette. Han holdt vel rundt 6 månader. Då ville han gå tilbake til normal søvnrytme fordi det var slik verden er (merk. kona hans ;))

Ahh.. Trudde dere hadde linken eg, men etter å ha lest gjennom heile tråden var det dårlig med "feedback". No skal eg ta spaden fatt og grave opp linken til dere.

Endret av aspic
Lenke til kommentar
Dette er jo bare helt idiotisk, kroppen trenger 6-8 timers søvn uansett hva du påstår. Du lurer jo bare hjernen til å tro at du har sovet nok, det sliter ut kroppen etterhvert. Og som sagt, det er få som har mulighet til å sove på skole/jobb. Skal man bare sette seg i en stol å sove i lunsjpausa? Dessuten er det ikke mange som klarer å sovne på kommando utenom når de er trette, og hvordan skal man klare å sovne hvis man er så opplagt som du sier man blir av dette?

Naar man sover, saa utnytter man soevnen veldig daarlig. 1,5 timer REM var det en som sa her. Dersom man gjoer som i USS saa vil man komme rett inn i REM med en gang. Dermed saa kaster du ikke bort tiden paa aa "bare ligge i sengen" uten REM.

Og man skal vist bli veldig opplagt, men dersom man hopper over en soevn vil man bli veldig, veldig troett.

Litt skeptisk til om kroppen faktisk kommer instantREM med denne teknikken.

Men den skal i allefall testest

Lenke til kommentar
USS må jo få aldringsprosessen til å gå mye fortere.

Kvifor?

Var en link til en amerikansk dude som hadde prøvd dette. Han holdt vel rundt 6 måneder. Da ville han gå tilbake til normal søvnrytme fordi det var slik verden er (merk. kona hans ;))

Ahh.. Trudde dere hadde linken eg, men etter å ha lest gjennom hele tråden var det dårlig med "feedback". No skal eg ta spaden fatt og grave opp linken til dere.

Uten noe kilde så vil jeg påstå at alle disse "20 minuttene med perfekt søvn" vil ikke alltid være perfekt søvn. Stress kan fram skyve aldringsprosessen, hormonelle forstyrrelser. Dette er en stor påkjenning på kroppen og man vil ha gode og dårlige dager og de dårlige dagene kan fram skyve aldringsprosessen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...