CNR Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Hei! Jeg skal lage litt småfilmer for hjemmesia til bedriften jeg jobber for, og hadde tenkt å bruke den innebygde filmfunksjonen i mitt Nikon D90. Er bare ikke helt fornøyd mked kvaliteten på mikrofonen på denne, så lurer på om det er noen som har erfaringer med hva slags mikrofon (rimelig!) som er bra for å benytte sammen med dette kameraet. Har sett på noen av de retningsbestemte kondensatormic'ene på fotovideo ol men de ligger på 800+ og vet ikke om jeg får budsjett til dette. Noen? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Jeg trodde ikke D90 hadde mulighet for ekstern mic.. kan være jeg tar feil Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Nikon sin mic som festes i hotshoe da? Veit ikke prisen men. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Såvidt jeg vet er det ingen mulighet til å putte på ekstern mikrofon på en D90. Ja, Nikon lager en ekstern mikrofon ME-1 som kan festes i blitsskoen, men denne har en plugg du skal sette i kameraet, og D90 har fremdeles ikke noe sted du kan sette denne pluggen i. Edit: Men - det stopper deg ikke fra å lage høykvalitets-opptak. Bruk ekstern mikk som tar opp lyd på ekstern enhet, og så tar du lyden fra den innebygde mikrofonen til å synke den eksterne lyden med videoen. Voila - høykvalitets lyd tatt opp på ekstern mikrofon. Endret 22. juni 2011 av Trondster Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Ser ikke sånn ut Nå inneholder vel den listen kun kameraer som er i salg nå? Så det er vel bedre sjekke en D90 test. Og se på bildene at det ikke finnes noen mikrofon kontakt ... Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Ser ikke sånn ut Nå inneholder vel den listen kun kameraer som er i salg nå? Så det er vel bedre sjekke en D90 test. Og se på bildene at det ikke finnes noen mikrofon kontakt ... D90 er fortsatt i salg. D7000 tok ikke over for D90, men legger seg i en klasse mellom D90 og D300s. http://www.nikonusa.com/Nikon-Products/Digital-SLR-Cameras/index.page Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Nå inneholder vel den listen kun kameraer med mikrofoninngang og er kompatible med EM-1? Så det er vel bra nok å sjekke den lista. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 @CNR: Her er noen frittstående alternativer. Zoom H1 - 1 300 kr. Tascam DR-08 - 2 000 kr Zoom H4n Handy - 2 600 kr Den siste er klart den beste løsningen, også fordi du kan koble inn phantommata mikrofoner i tillegg. Men H1 har bra spesifikasjoner til prisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå