Kjetil-H Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Retro M9-P kommer i juli sammen med nytt vidvinkelobjektiv. Leica lanserer prikkfri proff-Leica Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Hvor god kvalitet har egentlig ett sånn M9-kamera, om man ser objektivt på det? AtW Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Hvor god kvalitet har egentlig ett sånn M9-kamera, om man ser objektivt på det? Over fjorten! Spesielt med Noctilux! Endret 22. juni 2011 av Trondster 1 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Hvor god kvalitet har egentlig ett sånn M9-kamera, om man ser objektivt på det? Over fjorten! Spesielt med Noctilux! Faktisk OVER 9000 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Faktisk OVER 9000 Neida - det er jo bare å kikke på DxOMark, som kan redusere ethvert kamera og objektiv til ett enkelt tall: "69". Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Hva er det med alt dette "tidløse" retro-maset (selvimotsigelse). Ser jeg bare på utformingen her, ville jeg gått rett forbi det selv om det hang en prislapp på som bare sa 2-3 lapper. Men, så er kanskje jeg fremdeles (aaahh 8o) for ung til å kjenne nostalgi over Leica i det hele tatt?! Har forøvrig ikke noe ønske om å henge for godt på fortiden heller, selv om fremtiden byr på noen uspiselige "stunt" fra tid til annen ... Lenke til kommentar
macthomas Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Er det bare meg eller ser denne unektelig lik Fuji x100 forfra? Lenke til kommentar
kaian Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Er det bare meg eller ser denne unektelig lik Fuji x100 forfra? Jeg tror ikke det er bare deg, men Leica har lagd kameraer som ser ut som M9-P i, tjah, mer eller mindre 80 år? Så likheten går vel heller andre veien, selv om denne modellen er nyere enn X100. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Syns den i svart var litt kulere: Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Hvorfor Leica er unikt er vel som å forklare hvorfor enkelte liker fopball ? Her er en hyggelig fyr som heter Kai som elsker Leica og gir sitt syn på hvorfor dette er ett så mye fetere kamera enn hvilket som helst flodhest DSLR rigg: http://www.youtube.com/user/DigitalRevCom#p/u/2/Ykuy4qYip1U Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 23. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2011 @Autodidact: Ikke noe dumt spørsmål det! Tidløs fordi designet har vært stort sett det samme i 57 år, retro fordi inngravert logo fremfor prikk er å skru tiden 30-40 år tilbake innenfor disse rammene. Gå rett forbi og hjelp til å holde bruktprisene på et akseptabelt nivå, det er nok det beste for alle Jeg tar bedre bilder med M3 enn med M8, men det er nok en komplisert årsakssammenheng. Uansett - et slikt ukomplisert og kompakt kvalitetskamera med en 35/2-ish på er nok noe mange thinktanktrillere og loweprolempere ønsker til privatbruk. Derfor fenomenet X100. 1 Lenke til kommentar
Dskjaeve Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Det er vel Leica MP og ikke M4-P som er forgjengeren. Leica MP kom forøvrig i 2003. Autodidact: Det at du er ung trenger vel ikke nødevendigvis ha så mye å si. Jeg er 23 og bruker i 90% av tilfellene Leica kameraer. Lenke til kommentar
telealf Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Jeg er vel blodfan av Leica, men ser i grunnen ikke dette som en ny modell, men mer en M9.2 med noen få ytre endringer. Skulle dette virkelig vært en "P" (Proff) modell måtte den vel vært værtettet og enda bedre mekanisk beskyttet. Men jeg unner virkelig alle å ha prøvd en Leica. da først kan man forstå hvor billig det egentlig er Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 De kunne ikke vurdert å for eksempel også oppgradere skjermen så den har høyere oppløsning enn for eksempel en EOS 1000D, da? Lenke til kommentar
kaian Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 De kunne ikke vurdert å for eksempel også oppgradere skjermen så den har høyere oppløsning enn for eksempel en EOS 1000D, da? Eller enda bedre, flyttet den inn i søkeren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg