nwinger Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Hei, Er vant med Java og dets bruk av variabler. Når jeg, eksempelvis, skriver en verdi til skjermen vil jeg bruke noe sånt som : System.out.println("Variabelen: " + varNavn); men, i boken jeg leser om C# brukes det: System.Console.Writeline("Variabelen: {0}", varNavn) Hva er fordelen og ulempen ved disse metodene? Har merket meg at jeg kan bruke førstnevnte med C#-syntaksen også. Boken min forteller ingenting om dette. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Den nederste måten med {0} brukesnår du ønsker å formatere utskriften. Hvis du har brukt C så kjenner du printf (%d, %f, %x, etc), dette er noe tilsvarende. Info om formatering: http://blog.stevex.net/string-formatting-in-csharp/ Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Hei, Er vant med Java og dets bruk av variabler. Når jeg, eksempelvis, skriver en verdi til skjermen vil jeg bruke noe sånt som : System.out.println("Variabelen: " + varNavn); men, i boken jeg leser om C# brukes det: System.Console.Writeline("Variabelen: {0}", varNavn) Hva er fordelen og ulempen ved disse metodene? Har merket meg at jeg kan bruke førstnevnte med C#-syntaksen også. Boken min forteller ingenting om dette. Det er ikke egentlig noen forskjell her. System.Console.WriteLine har en overload som også formaterer teksten for deg (lik string.Format) Ellers kan du også skrive System.Console.WriteLine("Variabelen: " + varNavn) i C# også. Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Hva er fordelen og ulempen ved disse metodene? Har merket meg at jeg kan bruke førstnevnte med C#-syntaksen også. Boken min forteller ingenting om dette. Jeg har skrevet litt om dette i formater, ikke konkatener! Endret 22. juni 2011 av torbjørn marø Lenke til kommentar
nwinger Skrevet 22. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2011 Flott artikkel. Takk skal du(dere) ha! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Mye streng-konkatenering vil føre til at unødvendig objekter blir produsert og plassert rett i førstegenerasjon GC. Det er noe en helst vil unngå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå