screenman Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Har siden igår hatt noe som kjennes ut som en klump i halsen. Da jeg svelger føles det som jeg svelger den og den havner i magen, men neste gang jeg svelger så er den der igjen, og sånn går det hele tiden Idag kjennes det verre ut, og hver gang jeg svelger bryter jeg meg nesten Noen som har vært borti dette selv og/eller har noen tips til hva jeg kan gjøre? Takker for svar Lenke til kommentar
Stereotypisk bergenser Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Du sier du "bryter deg nesten", går ut ifra at du mener du opplever brekninger når du svelger. Hvis dette pågår over lengre tid kan det være lurt å svinge innom fastlegen da h*n vil se nærmere på halsen din, evt teste brekningsrefleksen din ved å føre en tungespatel inn i munnhulen. Endret 22. juni 2011 av Garp Lenke til kommentar
screenman Skrevet 22. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2011 Du sier du "bryter deg nesten", går ut ifra at du mener du opplever brekninger når du svelger. Hvis dette pågår over lengre tid kan det være lurt å svinge innom fastlegen da h*n vil se nærmere på halsen din, evt teste brekningsrefleksen din ved å føre en tungespatel inn i munnhulen. Neinei. Jeg får NESTEN brekninger, men nå etter å ha spist en del yoghurt så er det faktisk blitt lettere å svelge Føre en tungespatel inn i munnhulen og utløse en brekning, med andre ord? Lenke til kommentar
Nesa_til_Nuffene Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Eller legen tar en halsprøve. Jeg hadde det samme som deg tidligere i år å da fikk jeg tatt en halsprøve. Men er greit og få sjekket det. Lenke til kommentar
screenman Skrevet 22. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2011 Så lenge legen ikke vil utløse en brekning. Har nemlig emetofobi, og er da livredd for brekninger Lenke til kommentar
Nesa_til_Nuffene Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 En halsprøve er jo ikke behagelig. Di skal jo i halsen din med en sånn qtip lignende greie. Men jeg brakk meg ikke og jeg liker heller ikke og brekke meg me ndet gikk bra var bare ubehagelig. Men er jo verdt og sjekke ut. Lenke til kommentar
screenman Skrevet 22. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2011 En halsprøve er jo ikke behagelig. Di skal jo i halsen din med en sånn qtip lignende greie. Men jeg brakk meg ikke og jeg liker heller ikke og brekke meg me ndet gikk bra var bare ubehagelig. Men er jo verdt og sjekke ut. På hvordan måte er en slik halsprøve ubehagelig? Bra det da Lenke til kommentar
Nesa_til_Nuffene Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Det kjennes jo ut som at du på en måte skal brekke deg da. Di stikker jo den dingsen nedi halsen på deg Men jeg snakket bare om egne erfaringer en må jo ikke synes det er ekkelt Lenke til kommentar
screenman Skrevet 22. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2011 Det kjennes jo ut som at du på en måte skal brekke deg da. Di stikker jo den dingsen nedi halsen på deg Men jeg snakket bare om egne erfaringer en må jo ikke synes det er ekkelt Da tror jeg nok heller at jeg vil be om en narkose, eller lignende. Altså, at jeg ikke skal være bevisst når slangen blir stukket nedi ved en eventuell slik undersøkelse Lenke til kommentar
Nesa_til_Nuffene Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Men du får nnok ikke narkose for det. Er noe legesekretæren gjør på legekontoret det tar ikke lang tid heller. Ikke noen slange,men en sånn qtip lignende sak som di skal ha noe spytt eller noe i fra halsen din,men di skal ikke langt langt ned,det føles det men er nok ikke så langt er over når di tar den ut å du får svar på den etter ett par min. Lenke til kommentar
empetre Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Tipper han tar de på mandlene dine, rett ved siden av drøvelen. Kan være streptokokker/halsbetennelse. Hatt det selv nå en stund. Gå til legen, det går nok så bra, så, skal du se! Lenke til kommentar
screenman Skrevet 22. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2011 Men du får nnok ikke narkose for det. Er noe legesekretæren gjør på legekontoret det tar ikke lang tid heller. Ikke noen slange,men en sånn qtip lignende sak som di skal ha noe spytt eller noe i fra halsen din,men di skal ikke langt langt ned,det føles det men er nok ikke så langt er over når di tar den ut å du får svar på den etter ett par min. Vel, da så. Får hive innpå noen valium da dersom det kommer til at jeg vil måtte ta en slik undersøkelse Tipper han tar de på mandlene dine, rett ved siden av drøvelen. Kan være streptokokker/halsbetennelse. Hatt det selv nå en stund. Gå til legen, det går nok så bra, så, skal du se! Du mener denne "slangen"? At han vil ta den ned i halsen og ned til madlene? Lenke til kommentar
empetre Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Tipper han tar de på mandlene dine, rett ved siden av drøvelen. Kan være streptokokker/halsbetennelse. Hatt det selv nå en stund. Gå til legen, det går nok så bra, så, skal du se! Du mener denne "slangen"? At han vil ta den ned i halsen og ned til madlene? Ned til mandlene? Mandlene sitter høyt i halsen. De er synlige når du titter inn i munnen din. Mandlene heter tonsillene, du kan jo titte på bildet på wikiartikkelen, der mandlene er tonsils. Endret 22. juni 2011 av empetre Lenke til kommentar
screenman Skrevet 23. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2011 Tipper han tar de på mandlene dine, rett ved siden av drøvelen. Kan være streptokokker/halsbetennelse. Hatt det selv nå en stund. Gå til legen, det går nok så bra, så, skal du se! Du mener denne "slangen"? At han vil ta den ned i halsen og ned til madlene? Ned til mandlene? Mandlene sitter høyt i halsen. De er synlige når du titter inn i munnen din. Mandlene heter tonsillene, du kan jo titte på bildet på wikiartikkelen, der mandlene er tonsils. Oh Da har jeg faktisk lært noe nytt 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå