Gå til innhold

LinkedIn - Nettverk

Anbefalte innlegg

Hva slags folk legger dere inn i kontaktlistene deres? Hvor går grensen?

Kan for eksempel en ingeniør legge til en advokat han kjenner godt? De jobber jo helt klart ikke i samme bransje. Samt vil det ødelegge "network" med å misslede? Eller er alt netverk godt nettverk (til en grad).

Eller holdere dere innenfor bransjen. For eksempel en elektroingeniør legger til en dataingeniør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett nettverk er ett nettverk. Det som det er lurt å ta med seg videre er at andre nettsider / blogger burde holde seg under samme nichè, om du da ikke velger å legge inn "no-follow" attributer i robots.txt filen din. Men når det kommer til profiler, spesielt LinkedIn, så burde du bare tenke på å bygge ett stort nettverk, er jo alltid greit å vise at du kan dra i noen tråder i flere kategorier ^^

Lenke til kommentar

Jeg jobber innen IT og har alle jeg har gjort og gjør større forretninger med i mitt nettverk. Det er alt fra personer langt opp i regjeringen til svenske datanerder osv. Samtidig så har jeg noen i familien også, men de jobber også innen it, så det er vel greit selv om jeg ikke har gjort forretninger med dem. Det viktigste ved å bygge nettverk er vel å bruke det til nye jobbmuligheter, bli anbefalt videre osv? Da spiller det vel ingen rolle om det er en advokat som anbefaler deg videre til en venn/kollega for en stilling innen it?

Lenke til kommentar

Okay, takker for svar. Da blir det nok til at jeg legger til et større nettverk.

Noen ganger får jeg mail (jeg har ikke vært aktiv på LinkedIN) som sier at "people are viewing your profile". Er dette bare en påminnelse på at jeg har en bruker der, eller har folk faktisk gått inn og sett på den?

(Er veldig i startfasen skjønner dere :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...