1245112654122755325882462 Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Eg vil ikkje at trådstartaren skal vera sur, i og for seg, men han kan setja seg ned ein dag han har god tid og lesa gjennom plan- og bygningslova. Halvparten av det står der er så absurde reglar at det ikkje vert handheva ein gong (sovande paragrafar). Det er knapt mogeleg å ha fast eigedom utan å bryta plan- og bygningslova, med mndre ein vil senda melding til kommunen kvar gong ein klipper plenen, dekkar bordet eller vaskar golvet (unnskyld, no overdriv eg litt). Du overdrive desverre ikkje så alt for masse, heilt absurd. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Ikke lov å kjøpe og eie historiske våpen, Ingen våpenlisen krav på våpen laget før 1889 men replikaer av akurrat samme våpen krever lisens, dette blir spesielt idiotisk når det kommer til munnladere som bare kan skyte 3 skudd i minutet, Viss jeg kjøper en orgnal munnladder til 15 000kr, ingen problem, jeg kan henge den på veggen, kjøper jeg en moderne kopi av akurrat samme våpen, må jeg ikke bare ha våpen kort, men må stenge våpenet inne i et et våpenskap. 1 Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 - Overdrevne reguleringer - Vinmonopolet - Skjenkeloven - Alle lover som er basert på moral. - Forbud mot fleste typer rus. - Forbud mot prostitusjon. - Forbud mot frihet. 5 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Jeg kan styre meg for lokale ordninger som forbyr uteservering etter klokka ett. Det er egentlig bare irriterende. Tidsbegrensninger for når en kan kjøpe alkohol i butikk er også irriterende, om enn ikke katastrofalt. Ellers §135a i straffeloven og overdreven regulering av narkotikabruk. Lenke til kommentar
ingvaraaberge Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Jeg kan styre meg for lokale ordninger som forbyr uteservering etter klokka ett. Det er egentlig bare irriterende. Tidsbegrensninger for når en kan kjøpe alkohol i butikk er også irriterende, om enn ikke katastrofalt. Ellers §135a i straffeloven og overdreven regulering av narkotikabruk. Finst det regulering av narkotikabruk? Eg trudde det var forbode med unntak av når nakotiske stoff vert utskrivne av legar? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Lover er reguleringer av adferd i samfunnet. Når straffeloven gjør det straffbart å bruke hasj, er det regulering av bruk av hasj. 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Som Simon sier, det er regulering mot bruk/oppbevaring av narkotika, det blir sagt at du kan oppbevare 1-2 brukerdoser. Men det er alikavell forbudt og kjøpe/selge/importere narkotia, så juridisk sett skal ikkje ditta være et problem, but noo Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Det er forbudt å oppbevare stoffer som reguleres av straffelovens avsnitt om narkotiske stoffer. Jeg antar det er lov for visse legemiddelfirma og sykehus å ha enkelte narkotiske stoffer på lager. Morfin er jo for eksempel et vanlig smertestillende middel, selv om det vel regnes som narkotika. Men lover er fortsatt reguleringer. At noe er regulert betyr ikke at de tidvis er lovlige. Det kan bety litt av hvert.. Lenke til kommentar
Kimbara Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Forbudet mot cannabis er blant det som troner øverst på pallen over idiotiske lover, og er et godt eksempel på at loven ofte ikke er til for å beskytte etiske prinsipper eller landets og innbyggernes økonomiske interesser. Man skulle tro at oppegående mennesker i demokratiske Norge ville kreve et grunnlag for de lovene man må rette seg etter, men det later visst ikke til å bekymre spesielt mange pr. i dag at vi har lover ingen kan forsvare med fornuften i behold. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg mener det er idiotisk at gravide studenter ikke har noen andre valg enn å sykmelde seg helt eller gjøre det dårlig på eksamen. (Lånekassereglement). Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 (endret) Vanlige bøker er momsfritt, men Ebøker er ikke er momsfritt. Endret 6. august 2011 av TheNarsissist 1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Irriterer meg at mennesker som kan jobbe, men velger å ikke gjøre det, har stemmerett. 1 Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Det er jo lett irriterende med slike paradokser i lover og regler da. Det mest kjente eksempelet er kanskje sexsalg, der man kan selge men ikke kjøpe (eller var det motsatt?). Og for å ta noe som opptar meg for tiden, slike dressur- og bjeffehalsbånd til hund, spesielt de som bruker strøm. Selges helt ukritisk og over en lav sko omtrent overalt, lovlig, men er altså ulovlig å bruke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå