Gå til innhold

Ny til Java - Hvordan inkludere Facebook API (en class)

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk på Diskusjon.no!

Først og fremst må jeg si at jeg er helt ny til Java, men jeg har lest igjennom Java For Dummies og fant boka alt for enkel og veeeeldig grunnleggende. Kanskje ikke så rart, men jeg har programmert PHP og Javascript i 5-6 år nå, så jeg har lyst til å ta en titt på noe mer avansert. Jeg har lagd en Facebook-applikasjon og tenkte at det hadde vært kult om jeg hadde skrevet den i Java også.

Uansett, jeg har funnet Facebook API for Java og jeg har hørt at den fungerer bra. Jeg har lastet ned APIen og pakket ut .zip-fila. Nå har jeg masse .Jar-filer som tydeligvis er denne APIen. Nå kommer spørsmålet, hvordan får jeg denne APIen inn i koden min?

Det er et eksempel her, men jeg skjønner fremdeles ikke hvordan jeg inkluderer APIen i denne koden. Må jeg ha filene i samme folder?

Håper dere kan unnskylde mitt totalt noobish spørsmål, men det hadde vært veldig fint å fått litt hjelp til akkurat dette.

På forhånd takk!

EDIT: Bruker JCreator hvis det har noe å si

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri brukt JCreator selv, men i alle IDE'er jeg har brukt, kan du lage "libraries" som du så knytter til prosjektet ditt. Et library består da av en eller flere jar-filer. Sjekk project properties eller tilsvarende i JCreator.

---

BalleB

Endret av BalleB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...