Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

GTX 580 "refresher"skjermen iblandt ingame

Anbefalte innlegg

Hei,

når jeg er inne i spill og det blir en del action så "refresher" plutselig skjermen seg, virker som at den prøver å hoppe ut i windows ellerno, så hopper den rett inn igjen, så hopper den ut igjen og inn igjen. Dette skjer gjerne når det er mye som foregår inne i spillet, noen ganger kommer det litt lagg når jeg kommer inn igjen og noen ganger ikke. Er ikke alltid det skjer når det er mye action heller, noen ganger skjer det bare helt random.

Jeg har testet mitt gamle skjermkort (GTX 285) på dette nye systemet og det funker helt greit, har ihvertfall ikke dette problemet.

Skjermkortet passerer knapt 50 grader når dette skjer også, så overoppheting er nok ikke problemet.

Kan jo nevne at dette skjer mens jeg spiller Starcraft 2 på en blanding av settings (noe på ultra og noe på low/high/medium, har satt opp settings etter hvordan jeg liker at spillet skal se ut). Men det skjer også i andre spille som Batman: Arkham Asylum på høye settings (noe systemet mitt egentlig skal klare ganske lett)

Jeg har ellers ingen problemer i Windows osv..

Den klarer heller ikke å kjøre 3dmark benchmark, den crasher halveis og jeg får opp at driveren "kernel" har sluttet å fungere og har blitt gjenopprettet. Jeg har lest en del om dette rundt omkring og mange sutrer på at driverne til GTX 580 er dårlige, men de fleste trådene om dette er flere måneder gamle, og det er jo mange som ikke har problemer i det hele tatt. Jeg har forsøkt 5-6 forskjellige drivere uten hell, bruker nå de nyeste.

Jeg har nylig kjøpt ny PSU, grafikkort, hovedkort og CPU.

NB! jeg har ikke overclocket noe, kjører alt på default!

SPECS:

ASUS GTX 580 DirectCU II 1536MB

ASUS Maximus Extreme IV b3

Intel i7 2600K 3.4GHz

12GB DDR3 RAM (3 x 4 GB) Corsair Dominator (som jeg kjøpte for ca. 6 mnd siden)

Corsair AX 1200W PSU (jeg var så dum at jeg kjøpte denne fordi jeg trodde at min gamle 750W var problemet, men det var den altså ikke)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja. Kan også nevnes at jeg kjører på 120hz skjerm, hvis det har noe å si. Jeg tror problemet har blitt litt bedre etter at jeg skrudde "multi-display/mixed-GPU acceleration" til "Compatibility performance" og power management til "prefer maximum performance". Virker som at det ikke skjer fullt så ofte nå, men det skjer fortsatt. Vsync er satt til "force off", resten default.

Endret av el_terrible
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...