Ducki Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Hei. Nå hadde det seg slik at jeg strøk på eksamen i vår, og kommer derav ikke inn på universitet. Har allerede ordnet leilighet og har planlagt å flytte til høsten uansett. Tenkte da at jeg kunne ta opp VG3 på et privatgymnas. Er det noen som vet av privatgymnas i Trondheim, forruten om Sonans Utdanning? Har selvsagt tenkt å klage på eksamenskarakteren, men trenger en vei å gå, i tilfelle dette ikke skulle lykkes. Kom gjerne med ideér om hva mulig veier å gå kan være for å komme videre og studere ingeniørfag til neste år. Har nemlig vurdert forkurs til våren også. Men som sagt, kom gjerne med idéer. - Takk for svar. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Du kan jo gjøre det bare som privatist. Lese selv med andre ord. Mye billigere også... Lenke til kommentar
Ducki Skrevet 22. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2011 Du kan jo gjøre det bare som privatist. Lese selv med andre ord. Mye billigere også... Ved å gjøre det som privatist må jeg arbeide på siden av, og får i tillegg ingen stipend og/eller studielån. Var ikke noe jeg hadde tenkt meg. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Du får vel ikke lånekassestøtte for å gå på privatgymnas etter at VGS egentlig er ferdig, eller tar jeg feil der? Lenke til kommentar
whatev3r Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 (endret) Bybroen Videregående høres perfekt ut for deg. Det går an å ta vanlig studiespes (helt år), men de aller fleste tar bare opp enkelte fag. Det er en privat skole, men du har lov til å ta opp enkelte fag og møte opp til timer isteden for å gå et helt år for å få godkjent liksom. Edit: vanvittig mye billigere enn Sonans, og med konge lærere som følger deg opp hele veien. Endret 24. juni 2011 av whatev3r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå