Maciato Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 jeg lurer på hvem som bestemmer at mopeden skal gå i 45 km/t jeg har hørt at det har noe med EØS-avtalen mens jeg har hørt at det også er staten aleine som bestemmer? Lenke til kommentar
Rotaryrotor Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Det er EØS reglement. Vet ikke om staten kan gjøre noe med dette, eller om de er pålagt å følge EØS-avtalen. Før i tiden så kunne vel mopeder kjøre i 50kmt i Norge, mens i Sverige så kunne de feks bare kjøre 30kmt (det var forøvrig ikke nødvendig med skilt heller). Slik det er nå, så er det EU-mopeder, og de gamle mopedene i Sverige får bare kjøre 30kmt, og de trenger heller ikke skilt. De mopedene som ble registrert etter EØS-regelen kom inn kan kjøre 45kmt i Sverige, men de må også ha skilt, mens de gamle ikke må ha skilter. Hvordan det er i Norge vet jeg ikke, men vil ikke tro at du blir bøtelagt om du har en gammel moped som går 50kmt. Det står jo også i vognkortet hvor fort mopeden kan kjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå