John Kr Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Hei folkens Jeg er klar over at spenningsvariasjonene fra PSU kan variere innenfor 10%, personlig mener jeg dette er ekstremt mye. Mine verdier flukturerer hele tiden mellom følgende verdiene: Min PSU har følgende spenninger: -- 12.0 volt -- min 11.977 max 12.038 -- 5.0 volt -- min 4.999 max 5.026 -- 3.3 volt -- min 3.328 max 3.344 -- Vcore -- konstant 1.568 Er det noen som har erfaring med om disse små avikene har noen betydning for stabilitet og temperaturer for PC? Hvor finner jeg ut at mine verdier på Vcore er korrekte? Skal jeg være fornøyd med disse verdiene? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Skal jeg være fornøyd med disse verdiene? Ja. Hvor nøyaktig tror du egentlig det er mulig å måle disse spenningene med utstyret som er bygd inn i en PC? Et nøyaktig multimeter koster fra 1000 kroner og oppover. Fordi om spenningen vises med 3 siffer så betyr ikke det at det er så nøyaktig. Dine tall er faktisk svært gode. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Hei Hårek Takk for svaret, det var betryggende. Bruker forøvrig FLUKE på jobben, de koster litt mer en 1000,-. Det jeg egentlig var på jakt etter var om disse variasjonene er normale. Vi vet jo at små variasjoner i spenning har stor betydning for ytelse og varme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå