BulletFeed Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 hei, har et lite problem jeg håper noen her inne har svaret på. jeg brukte 2 dominator 1600mhz ram brikker med 2gb på hver, 4gb til sammen. nå idag derimot kjøpte jeg 6gb (3x2) dominator gt 2000mhz og satte de inn på 3 av mine 6 plasser på hovedkortet, og tok ut de gamle brikkene. men når jeg går i biosen står det bare: usable Memory - 4088MB. hva er dette for noe? har jo satt inn 6gb men så funker bare 4 av de, hva kan jeg gjøre for å fikse dette? kan nevne at jeg kjører vista 64-bit. Håkon Lenke til kommentar
War Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Edit: Hva står det i OS? Skjer det samme om du flytter rundt på brikkene? Endret 21. juni 2011 av War Lenke til kommentar
BulletFeed Skrevet 22. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2011 det står 4gb på systemegenskaper å, og jeg har prøvd alle plassene Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Enten har BIOS en memory funksjon som begrenser til 4GB, eller så er kjøler festet for hardt på CPU. Lenke til kommentar
BulletFeed Skrevet 26. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2011 far funnet feilen nå, den tredje ram plassen min fungerer ikke, men har 5 andre plasser så det går bra akkurat nå. noen som vet hvordan jeg fikser denne defekte ram plassen siden jeg kanskje trenger alle plassene senere engang? Lenke til kommentar
BulletFeed Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2011 er ikke operativsystemet knyttet til hovedkortet på noen måte, så jeg må ha ny cd-key? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå