Thomas_o Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Heisann! Det første jeg vil si er at jeg er helt høpløs når det kommer til kunnskap om hardware til pc, så jeg tenkte å ta alle de gode kommentarene jeg har hørt om dette forumet til hjelp å se om noen her kunne tatt ett par minutter til å hjelpe meg. Jeg stoler generelt ikke på min lokale pcselger, fordi jeg føler butikken prøve å selge meg dyrere produkter ovenfor utstyret jeg faktisk er jo jakt etter. Jeg har sett litt rundt på Komplett.no hvor jeg generelt har handlet mine tidligere pcer og funnet dette oppsettet. Jeg er på jakt etter en pc som brukes til spill hovedsakelig, men også litt video- og bilderedigering. Jeg har ikke behov for Crysis 2 på Ultra grafikk og liknende, er som regel fornøyd så lenge jeg kan spille spill på medium og med spillbarheten intakt. Grafikkkort med mulighet for tilkobling av en ekstra skjerm er også et pluss. Oppsettet jeg er på jakt etter vil være uten mus, tastatur, skjerm, høytalere/headset osv, da jeg har dette utstyret og er godt fornøyd. Hvis noen kunne hjulpet meg å bytte ut utstyr (om nødvendig) på det oppsettet jeg postet ovenfor hadde jeg vært svært takknemelig. Har inntilvider satt en makspris på cirka sju/åtte tusen. Kan jeg vente at et system som dette vil holde ett par år? Takk! Edit: Svarer selfølgelig på eventuelle spørsmål! Endret 21. juni 2011 av Thomas_o Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Netshop Free 1155 er billigere og har flere gode komponenter å velge i Velg (i rekkefølge): Fractal Design Define R3 Black Pearl om du ønsker stillhet. Corsair XMS3 1333MHz DDR3, 8GB, CL9 for bilde- og videoredigering OCZ 60 GB SSD 2,5" Vertex 2 så får du et raskere system ASUS Radeon HD 6870 1GB GDDR5 litt ekstra spillytelse som vil hjelpe godt fremover 8 012 kr Meget godt anvendte penger for ditt bruk vil jeg påstå. Lenke til kommentar
Thomas_o Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Takk for raskt svar, og en flott side jeg ikke har hørt om tidligere. Sitter å ser på de delene du anbefaler her og har ett par spørsmål. 1) Du skriver "Corsair XMS3 1333MHz DDR3, 8GB, CL9 for bilde- og videoredigering", vil dette også fungere like bra som andre alternative for spill? Eller er dette brikker spesielt for mediaregigering? 2) Hva er en SSD harddisk kontra 'vanlig' harddisk? 3) Jeg har en Western Digital harddisk fra før, vil det være mulighet for å bruke den i denne maskinen? Dette var en jeg kjøpte da min forige døde. (Dette er jo selvfølgelig ikke en dealbreaker men da jeg ikke har så alt for mye peiling, velger jeg å spørre og grave litt. Og en 1TB ekstra er vel ingenting å forakte? ). Endret 21. juni 2011 av Thomas_o Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 1. Bilderedigering vil gjerne ha litt ekstra RAM, gamingytelsen vil ikke påvirkes av dette. 2. En SSD er digital lagring, det er i prinsippet mange flashbrikker (som i USB-minnepenner) koblet sammen opp mot en kontroller. Forskjellen fra en SSD til vanlig HDD er natt og dag til bruk av OS. Dette er de "nye" 10 000RPM-diskene 3. Ja, det går fint. Du må åpne kabinettet og koble på to kabler, men det skal ikke være for mye jobb torr jeg. Lenke til kommentar
Thomas_o Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 Igjen, takk for bra svar! Så la meg se om jeg forsto dette riktig. SDD brikken brues da gjerne kun til opperativsystem for økt hastighet? Ellers, klarte å få systemet ned til 7672,- ved å fjerne mus/tastatur osv. Synes dette virkelig rimelig og det er helt klart en oppgradering av systemet jeg bruker nå. Er det ellers noe "billige" tweaks jeg kan gjøre for økt kraft? Takk! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Nei, alt er tynet for ytelse. Du får den nest-raskeste firkjerneren på markedet når du kjøper dette og alt annet er det veldig god ytelse på. Som sagt tidligere: veldig mye for pengene. EDIT: SSDen brukes for OS og eventuelle programmer du ønsker å laste inn veldig fort, photoshop er et praktisk program å ha på SSD Det er mulig å flytte dokumenter, musikk, bilder og video til harddisken din så du slipper å bruke ekstra plass til dette, bare høyreklikk på mappen i windows velg "plassering" og velg nytt sted å lagre dokumenter. Endret 22. juni 2011 av arni90 Lenke til kommentar
Thomas_o Skrevet 28. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2011 Takk for all hjelp! Kommer til å bestille dette systemet så fort som mulig å vil rapportere tilbake åssen jeg liker det, tror forøvrig at jeg kommer til å bli meget fornøyd! Hjelpen her inne er så bra som jeg har hørt rykter om! Takk igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå