Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Pc'en fryser

Anbefalte innlegg

Hei:D

Pc'en min fryser til tider, Uten at jeg gjør noe som tar mye av cpu eller gpu. Temp er ok 50~ grader, har kjørt tester for cpu ram gpu hd. Den har blitt veldig varm tideligere så har tatt bytta ut kjølepasta, men fremdeles fryser. har windows 7 64bit.

Prøvde og forklare det så godt jeg kunne men spør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være temp, volt, drivere.

Legg inn nye drivere på hovedkort og gpu.

Klokker du noe? Isåfall vil jeg tippe feilen ligger der.

Hvis ikke kan / og det være lav volt på NB eller ram.

Ja, mulig. Når jeg bruker pc'en er tempen rundt 70~ cpu og 55~ gpu. Installerte den nyeste driveren fra ATI nå. Nei jeg klokker ikke, Dette er en laptop så har ikke bra nokk kjøling.

Lenke til kommentar

ATK er hotkeyknappene laptopen har. Lan er nettverksporten. Wireless er wifikortet.

NB P er software for info om datan, rpm, temp osv.

Den fryste igjen. Må være noe med hardware da eller? installerte ati driveren.

Lenke til kommentar

Det kan jo være siste driver som lager trøbbel og en eldre driver ville ha gjort susen, men det merker man somregel ved at den blir sånn etter en oppdatering.

Reinstall av OS + alle drivere er det eneste jeg kan anbefale om temp er ok.

Lagger det da så er det noe galt med hardwaren.

Jeg har opplevd at det er harddisken som har skapt slike problemer for meg, men du har vel neppe noen SSD / 2,5"disk du kan erstatte med.

Og uten original disk blir det værre å få inn OS som sannsynligvis ligger på en egen partisjon der ( installfila)

Lenke til kommentar

Det kan jo være siste driver som lager trøbbel og en eldre driver ville ha gjort susen, men det merker man somregel ved at den blir sånn etter en oppdatering.

Reinstall av OS + alle drivere er det eneste jeg kan anbefale om temp er ok.

Lagger det da så er det noe galt med hardwaren.

Jeg har opplevd at det er harddisken som har skapt slike problemer for meg, men du har vel neppe noen SSD / 2,5"disk du kan erstatte med.

Og uten original disk blir det værre å få inn OS som sannsynligvis ligger på en egen partisjon der ( installfila)

Reinstallerte det igår. Kjører en test fra western digital, kan godt være hd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...