Gå til innhold

Får ikke tilgang til Mine Dokumenter...

Anbefalte innlegg

Før siste formatering/reinstallering av XP-Pro flyttet jeg mappen Mine Dokumenter fra C: til partisjon D: på samme HD for å slippe å tenke på backup etc. ved fremtidige formateringer av C:. Dette funket helt greit, og jeg har jeg har dette tidligere i w2k uten problemer.

Men, etter at C: ble formatert og XP innstallert på nytt får jeg ikke lenger tilgang til D:Mine Dokumenter? Jeg får heller ikke lov til å flytte Mine Dokumenter mappen til D: ? Feilmeldingen jeg får opp er "Documents and Settings D:Mine Dokumenter er ikke tilgjengelig. Ingen tilgang."

Andre mapper på samme disken er det ingen problemer med, så jeg regner med at det en eller annen sikkerhetspolicy el.

Orker ikke tanken på at jeg kan ha mistet innholdet i mappen, og håper noen kan hjelpe meg med en løsning?!

På forhånd takk!

Terje

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

Jeg er redd det ser stygt ut.... :(

For meg høres det ut som om du har kryptert filene dine, og glemt å dekryptere dem før du reinstallerte. Filer som er kryptert av Windows XP kan kun dekrypteres av din egen bruker (altså den som opprettet filene), eller en person som blir "utnevnt" som "dekrypteringsansvarlig" av eieren av filene. Ref til denne technet artikkelen hos Microsoft: http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;EN-US;308993

Det KAN jo være at noen her vet om en decrypteringssoftware som skulle klare dette ?

- Ralek -

Lenke til kommentar

Gjør som meg, bruk NTFS kun på C-partisjonen (der WinXP er installert), og FAT32 på de andre. Da slipper man slikt tull som rettigheter, ownership og annet piss etter en reinstallasjon. Tildel 8GB for C-partisjonen, og lagre alle spill, filmer, musikk og personlige data på D-partisjonen (eller andre partisjoner, dersom man har det slik som meg: D for spill og E for data).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...