tflovik Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Jeg har følgende objektiver til m4/3: Olympus 14-42II(37mm diameter) Panasonic 45-200(52mm diameter) Jeg har lyst å kjøpe meg polariseringsfilter og nd filter, 37mm filtre er jo nesten umulig å oppdrive men jeg kan få tak i konverteringsring 37mm-52mm. Siden jeg har to objektiver med disse størrelsene så er spørsmålet: vil det funke bra med en slik konverteringsring når jeg bruker filtrene på 14-42 objektivet? Hvis dette funker bra så kan jeg jo benytte filtrene på begge objektivene som er et pluss. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Konverteringsring vil fungere fint. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 Takk for raskt svar, kan du anbefale noen nettleverandører med ok pris? Så langt har jeg kun funnet konverteringsring med den diameteren hos Fotovideo til 199,-. Filtre på 52mm er det lettere å finne rundt om kring ser det ut til. Lenke til kommentar
tvister Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Takk for raskt svar, kan du anbefale noen nettleverandører med ok pris? Så langt har jeg kun funnet konverteringsring med den diameteren hos Fotovideo til 199,-. Filtre på 52mm er det lettere å finne rundt om kring ser det ut til. Her er noen Stepup ringer som sikkert kan brukes. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 22. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2011 Tja kan jo vurdere å kjøpe fra utlandet, får sammenligne norske priser for 2 -3 filtre + konverterring. Da blir det nok over 200kr fra utlandet og da toll i tillegg, orker ikke å kjøpe no name filtre, kanskje jeg finner leverandører som setter prisen på pakken lavere enn jeg betaler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå