Bergenser88 Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Hvordan oppdaterer jeg JAVA på Mac? Holder på å bli gal nå, googler rundt og finner ikke en dritt som går an å forstå. Får ikke spillet uten den nyeste versjonen av JAVA. Og ikke si jeg skal oppdatere programvaren for det har jeg gjort. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) På mac så blir blir java oppdatert som en del av OSX og det skjer gjennom software update. De henger desverre litt etter Oracle sine java releaser. Men det er mulig å oppdatere selv. Du kan prøve: http://blog.adsdevsh...16-on-mac-os-x/ Endret 21. juni 2011 av Lufen Lenke til kommentar
Bergenser88 Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 Som sagt har jeg oppdatert programvaren flere ganger. Og den linken var vel ikke en link til noe jeg kan installere? Trykket rundt på alt jeg kunne trykke på i den "artikkelen" og hoppet bare fra sted til sted uten noe nedlasting. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Kva spel er det som krever 1.6_26 av java imotsetning til 1.6_24 som snow leopard kjører som siste versjon. kva versjon ein kjører finner ein ut med å skrive java -version i eit terminalvindu. Lenke til kommentar
Bergenser88 Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 Hva er terminalvindu? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Terminalvindu eller terminal på engelsk er ein dos-ligende kommandolinje som brukes for å kunne gi ein del kommandoer og diverse andre artige ting. på Snowleopard ligger denne under Applications -->Utilities --> Terminal.app dobbeltklikk på den og du vil få eit kvit vindu opp med svart tekst der skriver du inn java -version og trykker enter. Då skal du få opp kva java-versjon du har innstallert på maccen. Snowleopard fullstendig oppdatert skal vere på 1.6.0_24, eldre Os Xer har eg ingen aning om dåeg ikkje har tatt i det sidan snowleopard kom. Men kva spel er det som du ikkje får kjørt? Då forrige versjon av java er 1.5 og det er ikkje så mykje forskjell mellom 1.5(java 5) og 1.6(Java 6) _24 er bugfix/patch-nummeret og skal vere heilt irrelelevant for applikasjoner som bruker java. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå