Gå til innhold

Skatteoppgjøret og utbetaling av for mye innbetalt skatt

Anbefalte innlegg

Det er jo i disse dager man går å venter på dommen fra i fjor. Får man tilbake penger eller må man betale restskatt?

For min del var skattesimuleringen vedlagt selvangivelsen ok, så jeg tok en "stille" aksept mht min ligning for 2010, selvfølgelig etter å ha sjekket at alt var riktig. Det samme gjorde min kone.

Her i går tikket det inn en melding på min kones mobil at nå var hennes skatteoppgjør lagt ut på altinn.Vi har felles økonomi, der vi har delt gjeld og formue.

På hennes oppgjør stod det også hva jeg hadde tjent (alm inntekt) i 2010.

Syntes at det var litt rart at jeg ikke hadde fått oppgjøret mitt, så jeg logget med innpå altinn, og som jeg fryktet - der lå ikke mitt skatteoppgjør.

Noen som har en forklaring til dette. Det virker som at mitt oppgjør er ferdig, men jeg ikke har fått beskjed om dette, iom de har funnet min alm inntekt.

Har alle som skal ha oppgjøret i juni fått dette, eller vil det gå flere "junitog"?

Mener at i gamle dager skulle man motta beskjed fra Skatteetaten hvis man ikke fikk oppgjøret i juni.

Håper noen kan svare på spørsmålene mine!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortsatt noen dager igjen :)

Når skattekontoret har behandlet selvangivelsen din' date=' får du et skatteoppgjør. Skatteoppgjøret kommer enten 24. juni, 17. august, 14. september eller 19. oktober.

Skatteetaten kan ikke svare på hvilken av de fire datoene du får skatteoppgjøret ditt.[/quote']

Endret av andreasn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...