Kjell-Berit Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Hei. Jeg har hørt at om man er geolog i oljebransjen så tjener man mye. Da jeg søkte på hvor mye de tjente fant jeg ingenting, så jeg lurer på om det er noen her som vet? Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Ingen anelse, men det kommer nok veldig an på hvilken stilling du har. Jeg er selv interessert i dette, da jeg studerer petroleumsgeologi, så legger denne i mine innlegg. 1 Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Søskenbarnet mitt jobber som geolog i StatoilHydro og tjener vel rundt 700.000,- i året tror jeg Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Jeg vil anta at startlønnen ligger rundt en halv million, og deretter får man en fin lønnsvekst. Lenke til kommentar
August. Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 (endret) Vi kjenner et par der begge er geologer innenfor oljebransjen, og begge tjener godt over en million i året. Ser ut til at geologer i oljebransjen har en relativt grei lønn, men det avhenger jo også av hvor du jobber etc. Endret 26. juni 2011 av Jottnegen Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Hørte om noen som tjente rundt 1,5 mil eller noe, vet ikke om dette er riktig, men regner med at det hverfall er opp mot millionen. Men trenger man realfag for å studere geologi/petroleumsgeologi? Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Linjen jeg går er ingeniørlinje og krever R1/R2 og FY1. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 (endret) Hørte om noen som tjente rundt 1,5 mil eller noe, vet ikke om dette er riktig, men regner med at det hverfall er opp mot millionen. Dette varierer veldig. Det finnes geologer som tjener både en, to og tre millioner i året. Det kommer an på om du er offshore, hvilket firma du jobber for, arbeidsoppgaver, hvor lenge du har jobbet, dyktighet, og så videre. Ellers må man ha R1 og R2 og Fysikk 1, eller tilsvarende for å bli ingeniør. For å bli geolog ser det ut til å holde med R1 (eller S1 og S2) pluss et av de andre realfagene. Endret 26. juni 2011 av member-101642 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Ikke hør for mye på disse fantasilønningene på 2-3 millioner; selvsagt er det noen som tjener slike summer, men de er gjerne relativt høyt oppe i systemet. At man kjenner noen som tjener mye skaper ikke en naturlig forventning til inntekt i yrket. Helge Lund er økonom, han tjente i fjor 11 mill, gjør det at økonomer tjener 11 mill? Men: geologer har hatt gode tider de siste årene, det skal ikke allverden til for å havne på 6-700k etter noen år. Er du spesielt lat stiger neppe inntekten allverden over tid, er du spesielt ivrig er det ikke usannsynlig at stigningen er en del brattere. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Søskenbarnet mitt jobber som geolog i StatoilHydro og tjener vel rundt 700.000,- i året tror jeg Da lurer jeg fælt på hvem slags firma det er. Fordi Jeg finner ikke noe firma som heter StatoilHydro lenger ;] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå