Gå til innhold

Kjøpe bærbar, hvilket skjemkort klarer å kjøre gta4 på middels settings?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal kjøpe meg en bærbar pc som i all hovedsak skal brukes til surfing og film. Men jeg vil også ha muligheten til å spille et spill og ønsker derfor en pc kraftig nok til å spille GTA4 på middels setting (oppløsning 1366*768).

Hvilken PGU vil klare GTA4?

Nevn gjerne GPU fra både AMDs HD5 og HD6 serie, og NVIDIAs GT4 og 5 serie.

Dere kan også gi et tips om hvilken CPU jeg bør gå etter, i3 eller i5?

Takk på forhånd:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for linken thomit. Men etter å ha sett litt på linken din sitter jeg bare med en tanke i hodet. HERREGUD hvor mange GPUer det finnes til bærbar, og for et rot!!!!

På stasjonære pcer er alt veldig enkelt. For å ta AMD som et eksempel, 6000 er nyere enn 5000 og 5950 er kraftigere enn 5750. Veldig enkelt og greit.

Men når det kommer til bærbar (i følge linken din) er HD 5165 mye kraftigere enn HD 5470. Hvor er logikken??!!

Angående ditt forslag til CPU, vil ikke en i7 prossessor bli litt overkill når jeg tross alt bare skal kjøre GTA på middels grafikknivå med 1366*768 oppløsning?

Lenke til kommentar

Det er langt fra alle de kortene som er med i den listen som faktisk er å få i noen bærbar som er i salg nå. Mange av dem er utdaterte eller ute av produksjon, og mange eksisterer bare på papiret.

Konkret forslag: De billigste kortene som faktisk er i salg nå, som fremdeles kan gjøre en brukbar jobb når det gjelder spilling, samt er av en noenlunde moderne generasjon, er etter min mening GT 540M for Nvidia's del, og HD 6650M for AMD.

Se etter en av dem i de laptopene du ser på.

Jo, jeg er med på den ang. prosessor. Core i7 sitter stort sett også bare i dyrere laptoper enn det du trenger.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...