NiPNi Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Vurderer sterkt å bestille ADSL fra Tele2, er lei av surfing på 56k. Tar jo tre timer å få nye drivere til skjermkortet mitt! Pluss at jeg har funnet ut at så mye som jeg er på nett er det faktisk billigere enn oppringt samband... Men, spørsmålet mitt er: hvor lang tid kan jeg regne med at det tar fra jeg sender bestillingen til linja er operativ? Jeg spør fordi jeg er "between jobs" (ok, egentlig er jeg arbeidsledig med elendige utsikter) og i en veldig midlertidig bosituasjon. Noen som har noen erfaringer fra Tele2 på dette? Ble litt skremt av en kamerat som måtte vente i 6 uker! Håper å være i jobb innen jul, og da bor jeg garantert ikke der jeg bor nå for å si det sånn, så hvis dette pleier å ta en måned eller to gidder jeg ikke styre med det. En annen ting: finnes det andre tilbud der ute i samme prisklasse (3-400,-/mnd) *uten* bindingstid? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Tele2 gav i alle fall meg klar beskjed om 4 uker, og det var det ingenting de kunne gjøre for å framskyve. Jeg fikk det etter nøyaktig 4 uker. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Det er ikke ISP som bestemmer tiden det går fra bestilling til leveranse med den heller fryktede Telenor som holder igjen alt som foregår ...De skal som kjent koble om i sine sentraler og der er det lett å holde igjen noen uker .... Lenke til kommentar
NiPNi Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Velvel, da har jeg bestilt. 22 virkedager!! Det er 1. september, det. Ikke spesielt imponerende, men det er klart Telenor trenger en full måned for å utføre en 5-minutters oppgave..... Begynner å bli litt smålei av telesituasjonen i dette latterlige lille landet vårt. Jaja, er vel verdt å vente en måned, orker ikke mer modem. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Har Tele2, og det er virkelig å anbefale fremfor Telenor. Veldig billig. Leveringstiden var vel en 2-3 uker, og de holdt datoen de lovet (i motsetning til NextGenTel etter et år med utsettelser var jeg ganske lei). En annen bra ting er at du slipper å logge deg på, som man må med bla.a Telenor. Lenke til kommentar
Bulle Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Tele2 skrev 22 virkedager og holdt hva de lovet, hverken tidligere eller senere. Tiden skyldes nok Telenor, og kanskje også Bravida. Veldig godt fornøyd med Tele 2s 704/128 (til mitt bruk). Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Kan virkelig anbefale Tele2....Fra jeg bestilte til jeg var koblet på så gikk det 19 dager. Hastigheten har vært stabil og pingen er lav,så jeg anbefaler Tele2 på det sterkeste.. Var Tiscali kunde tidligere og de har jeg ikke en eneste positiv ting og si. Alt var rett og slett ræva der. Det er bare og lese andre tråder om Tiscali så ser du at jeg har rett. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Kan også nevne at de gir meg litt høyere hastighet enn jeg betaler for (ca. 720), ihvertfall om man kan stole på ITavisen. :smile: Er dette normalt? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Tja, jeg ligger på 738-739 med min Bluecom 720/128 linje. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Tja, jeg ligger på 738-739 med min Bluecom 720/128 linje. SAME HERE BARE JEG HAR TELE2 Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Kan også nevne at de gir meg litt høyere hastighet enn jeg betaler for (ca. 720), ihvertfall om man kan stole på ITavisen. :smile:Er dette normalt? Helt normalt. Alle (?) bredbåndslevrandørene satt opp den faktiske hastigheten etter at mange klagde på at de fikk dårligere hastigheter enn de hadde betalt for. Poenget er at en god del av båndbredden går med til meta-informasjon (overhead), og dette fører til at hvis du får f.eks. 704 Kbps vil du aldri oppleve hastigheter på mer enn 670 Kbps eller noe i den duren fordi en del av båndbredden brukes til meta-trafikk. For å være helt sikker på at folk fikk det de betalte for og for å unngå klager satt levrandørene hastigheten opp det de måtte pluss litt sikkerhetsmargin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå