Noiz Skrevet 23. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2011 Haha såg ein film på youtube no, eyefinity. Når eg såg sjermene han brukte tenkte eg berre dei skulle eg kjøpt. Gjekk inn på dustin for å sjekke pris, og fant fort ut at eg ikkje gjek på ein so stort bom som eg trudde http://www.dustinhome.no/pd_5010459897.aspx?csref=Prisjamforelse_Prisjakt_1517 Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Haha såg ein film på youtube no, eyefinity. Når eg såg sjermene han brukte tenkte eg berre dei skulle eg kjøpt. Gjekk inn på dustin for å sjekke pris, og fant fort ut at eg ikkje gjek på ein so stort bom som eg trudde http://www.dustinhome.no/pd_5010459897.aspx?csref=Prisjamforelse_Prisjakt_1517 haha! ja det ikke så ille pris . Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Kjøp heller U2711 om du er ute etter høy oppløsning. 2560x1440 prøver jeg nå og jeg kan konstatere det er herlig. Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 24. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2011 Kjøp heller U2711 om du er ute etter høy oppløsning. 2560x1440 prøver jeg nå og jeg kan konstatere det er herlig. Vurderte faktisk Dell U2711, men kom fram til at det rett og slett ikkje er plass her + det blir veldi dyrt i eyefinity Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Har du ikke plass til U2711 har du definitivt ikke plass til eyefinity. Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 24. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2011 (endret) Har du ikke plass til U2711 har du definitivt ikke plass til eyefinity. Eyefinity var liksom bestemt, so skulle det bli U2711 hadde det blitt i eyefinity, og da hadde eg ikkje hatt plass. Som sagt over, hadde det også blitt alt for dyrt... Endret 24. juni 2011 av Noiz Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Om en PSU er 80PLUS eller 80PLUS Gold har ingenting å si for hvor mange watt den kan levere til maskinen. Står det 850W skal den klare å levere 850W. Hvor mye den trekker fra veggen er avhengig av effektivitet. Ellers burde du ikke bruke 800D til å romme så varm maskinvare som dette. Luftkjøling + 800D = varmt og bråkete. HAF X, NZXT Phantom, Bitfenix Colossus og Raven 03 er alle kabinetter som er laget for å takle slike mengder varme på et skikkelig og mindre støyende vis. Oi! Trudde alltid det var en småbetydelig forskjell jeg. Jaja Men da betyr det jo ikke store greiene! Enig med deg om 800D. Det er skapt til vannkjøling Ambefaler raven 3!! Har det sjøl.. Aige Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 26. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2011 Om en PSU er 80PLUS eller 80PLUS Gold har ingenting å si for hvor mange watt den kan levere til maskinen. Står det 850W skal den klare å levere 850W. Hvor mye den trekker fra veggen er avhengig av effektivitet. Ellers burde du ikke bruke 800D til å romme så varm maskinvare som dette. Luftkjøling + 800D = varmt og bråkete. HAF X, NZXT Phantom, Bitfenix Colossus og Raven 03 er alle kabinetter som er laget for å takle slike mengder varme på et skikkelig og mindre støyende vis. Oi! Trudde alltid det var en småbetydelig forskjell jeg. Jaja Men da betyr det jo ikke store greiene! Enig med deg om 800D. Det er skapt til vannkjøling Ambefaler raven 3!! Har det sjøl.. Aige Er litt seint no, men takk for innspill BTW, er får komme tilbake her og visse derre resultatet når det er ferdigt, den er fortsatt i OSLO atm, Lenke til kommentar
Outcasted Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Ja du må jo selvfølgelig poste bilder! Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 28. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2011 Da har eg bygget men har eit problem. Følgte ein youtube guide fra newegg som eg fant i ein annen tråd her. Gjore som han og bygget ein external build først. alt virka fint. So satte eg alt inn på plass og kobla til alt av SSD, hdd osv. Når eg prøver og starte pcen no har eg svart sjerm, no signal. Eg får 1 beep, det skal vell bety at det skal funke? Lenke til kommentar
Sphio Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 sjekk strømkablene dine og at skjermkortet står skikkelig i. Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 og sjekk at alle kabler er riktige og gå nøye over hovedkort og se om det er noe som er feil. som burde være riktig. tror også det vill være noen lys på hovedkortet ditt, som vill identifisere feilen. se igjennom manuelen for hovedkortet så vill du nok finne det Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 29. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2011 sjermkortet har eg sjekket, leste litt og fant ut ka lysene var, og det sto at alle lysene som fortsette å lyse indikerte ein feil, men alle lysa gjekk av med ein gang. Boot device lyset tok litt lengre tid, men no har eg jo ikkje fått installert eit OS endo, det er sikkert derfor. Prøvde uten tastatur og da fikk 2 beep, ein kom litt seinere, no keyboard error sikkert. Lurer neste på om sjermen har bugget seg, men den virka jo istad. Lenke til kommentar
Karbutar Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Hadde det samme problemet på Pc'en min. Men eg har 2 kablar til skjermen. Den fungerte etter eg tok eine ut, og satt skjermkabelen inn etter eg hadde starta maskina. Lenke til kommentar
Outcasted Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg hadde ikke koblet inn 6pin'en min til skjermkortet ordentlig en gang, fikk samme greia som deg, bare en satans viftedur i tilegg Fungerte det i external setup fungerer det i kabinettet også, må være en ting du har oversett bare Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 29. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2011 ja, det er sant det. Men eg finner ikkje ut av det Ganske sikker på at eg ikkje har skadet noe etter external, alt gjekk smertefritt. Lenke til kommentar
Sphio Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 jeg har opplevd det samme, i mitt tilfelle så var det 24pins kabelen som sto litt i spenn så den vugget litt ut av posisjon. kablene må sitte perfekt for at det skal virke. 1 Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 29. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2011 (endret) jeg har opplevd det samme, i mitt tilfelle så var det 24pins kabelen som sto litt i spenn så den vugget litt ut av posisjon. kablene må sitte perfekt for at det skal virke. +1 ure the man Veit egentligt ikkje ka som var feil, men er hvertfall din post som gjore at eg fekk bilde igjen. tok 24pin connectoren ut både på kortet og på PSU, og satt det på plass. etter dette stoppet ikkje ram lyset og lyse, dette hadde da lyst før da eg ikkje fekk bilde. Uansett eg tok ut ram brikkene og satte dem på plass og da funka det plutselig. Tok også ut alle sata kablene. får bare prøve å koble til cd rom og SSD og får ikkje håpe eg møster bilden igjen, men det skal da være merkligt å møste det over cd/ ssd drive.... Kommer til å bruke litt tid, da eg er sjuk idag, og har problemer med astmaen, so det blir mangen pauser Endret 29. juni 2011 av Noiz Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 29. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2011 (endret) Da er windows installert, er ikkje so imponert over sjermen, men kan sikkert ikkje forvente meir til prisen, og ser sikkert mindre forsjell i spill( hadde ein imac før, veldi bra sjerm) Ein ting eg må sei er at eg fekk ikkje plass til CPU cooleren når eg satt sammen, var i veien for sjermkorten. Går dei fint med stock vifta so lenge eg ikkje clocker? Skal selvsagt prøve å få vifta på plass, men berre ei liten stund m¨da stock vifta holde. Synes også sjermkortet er veldi varmt. er det eit bra program til å se temp på pcen EDIT: fant eit program, som virker som eg kan stole på, men tempen på SSD virker ekstrem. Endret 29. juni 2011 av Noiz Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 29. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2011 Glem det med ssd, fant svaret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå