Gå til innhold

Se over gaming setup. Kraftigt.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På phantom er det viftestyring. Du hører ikke viftene når du skrur helt ned :)

Men det er 1 minus. Når jeg bygget et bygg med phantom, så hadde jeg en 8pins strøm til CPU å fy fa.. så jeg slet med å få den inn i hullet, der som den skal komme ut etter du har dratt den bak hk platen. Fikk jo ikke delt denne 8pins i to.

HAF X vet jeg ikke. Men har bare fått det for meg at HAF X kjøler bedre? kan det stemme ?

Begge to er like gode å bygge i. Da dem er så store.

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Behold 1200Watteren, du finner ikke 1000W-modeller som er like gode i Norge. Du vil helst ha 1000W om du skal kjøre to HD 6990.

Jeg har aldri bygget i HAF X, men Phantom er ganske grei. Om du velger Phantom har jeg to tips:

1. 8-pinskabel til hovedkortet øverst ved CPU-sokkel bør føres gjennom hullet før du skrur fast hovedkortet.

2. Om du skal montere tredjepartskjøler må du fikse festene før du setter inn hovedkortet.

Lenke til kommentar

Blir nok phantom, synes den såg kulest ut etter min smak,

Sant det om 1000w, fant ingen så såg ut som e kunne stole på og viss eg fant koste dei neste det samme.

Hovudkorte overkill? Sant det, men men, noen tingnblir man forelsket i :) veit ikkje heilt koffor men.

Er h70 coolern bra og er det nødvendigt? Viss eg skal clocke seinere.

Holder viftene som kommer med phantom?

Kan nevne at eg har siden igår lagt til ein ny ssd, ocz agility 3 120 gb

EDIT: mye iPhone skrivefeil her :)

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Synst ikke den psuen er noe overkill viss du skal være framtidsrettet. Virker som du er en av den typen som liker og ha dagens beste komponent.

h70 cooleren fungerer, men kanskje du sku ventet til Corsair H100 Hydro kommer ut? Den kommer på markedet 28juni ifølge komplett.

Har også ocz agility 3, og har berre positiv erfaring med den så langt, så trur ikke du vil bli skuffet ;)

Endret av hsynneva
Lenke til kommentar

Synst ikke den psuen er noe overkill viss du skal være framtidsrettet. Virker som du er en av den typen som liker og ha dagens beste komponent.

h70 cooleren fungerer, men kanskje du sku ventet til Corsair H100 Hydro kommer ut? Den kommer på markedet 28juni ifølge komplett.

Har også ocz agility 3, og har berre positiv erfaring med den så langt, så trur ikke du vil bli skuffet ;)

Cpuen klarer seg vell med orginal deler, viss eg ikkje clocker. Fram til eg skaffer meg H100

Må ha noe av de beste ja:)

At du jobber mye overtid må jo gi litt meining ;)

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Hvor mange klokkesykluser det tar å utføre en spesifikk minneoperasjon.

For Intel har dette lite å si for ytelsen. AMD-oppsett har litt å vinne på det, men med en gang du legger ekstra penger inn i CAS Latency økes budsjettet så fort at Intel kommer inn og er bedre valg.

Lenke til kommentar

Nå skulle eg akkuratt til å begynne så ser eg dette, so blir eg endo meir i tvil om 6990 er rett for me, eg har planner om 3 sjermer.

http://www.overclock3d.net/reviews/gpu_displays/zotac_gtx590_sli_5760x1080_nvidia_surround_review/5

Nvidia vinner på stort sett alt + den var rolig under hele testen.

Eineste som gjenstår før kjøp nå er

http://www.dustinhome.no/pd_5010586697.aspx

eller

http://www.dustinhome.no/pd_5010585225.aspx

Også har eg alltid hatt nvidia før, vipper meg kanskje litt mot 590 no, roligere er den også.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Nå skulle eg akkuratt til å begynne så ser eg dette, so blir eg endo meir i tvil om 6990 er rett for me, eg har planner om 3 sjermer.

http://www.overclock3d.net/reviews/gpu_displays/zotac_gtx590_sli_5760x1080_nvidia_surround_review/5

Nvidia vinner på stort sett alt + den var rolig under hele testen.

Eineste som gjenstår før kjøp nå er

http://www.dustinhome.no/pd_5010586697.aspx

eller

http://www.dustinhome.no/pd_5010585225.aspx

Også har eg alltid hatt nvidia før, vipper meg kanskje litt mot 590 no, roligere er den også.

Den testen der er så dårlig gjennomført at du ikke burde ta den i vurdering engang. Å tro at en "utgave" av GTX 590 på magisk vis plutselig er nesten dobbelt så bra som tidligere blir for dumt.

HardOCP er den beste siden å lese anmeldelser angående treskjermsoppsett. De har konkludert med gang på gang at HD 6990 er best for flere skjermer pga mer VRAM og bedre ytelse på kortet.

AMD har visstnok en overlegen behandling av treskjermsoppsett ifølge en del herp å forumet.

Lenke til kommentar

http://www.hardocp.com/article/2011/04/28/nvidia_geforce_3way_sli_radeon_trifire_review/3

se her ja.

Men den testen er gjort i April.

Den eg linket til er gjort i juni.

" The new 275 drivers from nVidia deserve special mention as the difference between the results we obtained using the 275.33s and those we saw when we first tested the GTX590 on the 267 ForceWare drivers is just incredible. For example our initial Metro 2033 tests saw 66 FPS, today on the 275s we got 117. Now that's the extreme end of the scale but even so we saw improvements everywhere. It seems nVidia have finally unlocked the insane amounts of power available from the GF110 GPUs. "

Kommer ikkje til å få kjøpt meg deler før i Oktober eg viss eg ikkje bestemmer meg snart :)

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Det skjer ikke at en driveroppdatering gir deg 50 fps. Metro 2033 har alltid vær vanvittig hardt, så disse resultatene virker veldig sketchy på meg.

Jeg så denne anmeldelsen på et annet forum for noen dager siden, og det var ingen som klarte å komme i nærheten av samme resultat som disse fikk. Selv om de brukte samme driver med fire GTX 580 i quad-SLI

Lenke til kommentar

Da ser det slikt ut, som sagt vil eg ha i7 for eg driver med andre ting også.

Hovudkorte er det nok noe å tjene på, men liker det ganske godt, noen bra alternativ, som holder seg like lenge? nå har eg valgt ei strømforsnyning som skal holde, vil gjerne at hovudkorte gjer det samme.

post-89062-0-51809200-1308769183_thumb.png

Lenke til kommentar

Hovedkortet vil vel bli utdatert neste gang Intel lanserer ny arkitektur, det blir vel i 2014 eller noe slikt... Det vil tåle bruk lenger enn det da.

I prinsippet gjør ikke Maximus IV noe særlig mer nytte enn P8Z68-V PRO med mindre du trenger vanvittig mange USB3.0-porter...

Lenke til kommentar

Hovedkortet vil vel bli utdatert neste gang Intel lanserer ny arkitektur, det blir vel i 2014 eller noe slikt... Det vil tåle bruk lenger enn det da.

I prinsippet gjør ikke Maximus IV noe særlig mer nytte enn P8Z68-V PRO med mindre du trenger vanvittig mange USB3.0-porter...

jaha? er begge like store og gode å jobbe med, viss eg plutselig finner ut eg vil ha eit 6970?

for Tri-fire seinere.

trenger ikkje kaste vekk penger heller, og ein haug med USB 3 er ikkje nødvendigt fra min side.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Nei, Maximus IV er EATX.

Personlig har jeg prøvd begge og begge er helt fine å jobbe med. Maximus IV er noe mer komplisert faktisk.

Da truuuur eg at eg er klar.

Takk for hjelpen, Noen som har ein veldi bra guide til å bygge, eg har jo litt peiling da, men berre for å være sikker, no veit eg jo litt om det som derre sa om kabinette, det skal eg huske.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...