Noiz Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Heisann. Har desse dager tenkt mye på nye gaming pc. Pcen kommer også til å brukes til litt video editing, virtual machine og frapsing. Eg veit eg kommer nok til å fø høyre eindel overkill snakk, men det er også derfor eg vil diskutere det litt her, spesielt strømforsyning. Har planer om Eyefinity( eventuelt nvdia 3d vision) Lurer også på om eg kan får meir ut av SSD i noe form for RAID. Strømforsyning overkill? Da tenker eg på, ka viss eg går for x2 6990 i viss AMD noken gang får bra drrivere til det. Hovudkortet overkill? Synes det ser veldi kult ut, BIOSen er råd, også desktop bios. CPU til gaming? har valg i7 da denne pcen kommer til å bli brukt til ein del meir, også er det kampanje på dustin. Så kommer det store. Har egentligt aldri bygd ein pc heilt fra botn, har berre lagt inn ein sjermkort her, litt ram, CDrom osv. Noe eg bør tenke på?? Eyefinity sjermer? 120hz nødvendigt? Da varmer eg opp til BF 3 med litt BF2, her er lista mi. Endret 21. juni 2011 av Noiz Lenke til kommentar
leetabix2 Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Hei, Eyefinity er både kult og dyrt. Da blir det litt høl i huet for meg å se at du kaster bort unødvendig mye penger på hovedkort, strømforsyning og kabinett. De tusenlappene du sparer på å velge billigere alternativ, som f.eks asus p8p67 pro, corsair ax 750w og cooler master haf x kan bli investert i tre gode skjermer og en ssd med mer lagringskapasitet og høyere ytelse, f.eks ocz agility 120gb. i7 er også unødvendig til gaming. Det i7 har som ikke i5 har er hyperthreading, kort forklart åtte kjerner, spill vil ikke bruke mer enn to. Ellers liker jeg ikke vannkjøling, men det blir en smaksak før temperaturmålinger kommer inn i bildet. Anbefaler å gå til innkjøp av et skjermstativ, det ser langt bedre ut enn tre føtter. 120hz er kun nødvendig om du skal se 3d. Gode skjermer for eyefinity vil være en med tynn kantlinje. Disse er helt kurante. Endret 21. juni 2011 av leetabix2 1 Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Hei, Eyefinity er både kult og dyrt. Da blir det litt høl i huet for meg å se at du kaster bort unødvendig mye penger på hovedkort, strømforsyning og kabinett. De tusenlappene du sparer på å velge billigere alternativ, som f.eks asus p8p67 pro, corsair ax 750w og cooler master haf x kan bli investert i tre gode skjermer og en ssd med mer lagringskapasitet og høyere ytelse, f.eks ocz agility 120gb. i7 er også unødvendig til gaming. Det i7 har som ikke i5 har er hyperthreading, kort forklart åtte kjerner, spill vil ikke bruke mer enn to. Ellers liker jeg ikke vannkjøling, men det blir en smaksak før temperaturmålinger kommer inn i bildet. Anbefaler å gå til innkjøp av et skjermstativ, det ser langt bedre ut enn tre føtter. 120hz er kun nødvendig om du skal se 3d. Gode skjermer for eyefinity vil være en med tynn kantlinje. Disse er helt kurante. i7 er valgt pga at det ikkje berre skal kunne brukes til gaming også video editing. 750W holder vell ikkje viss det blir enda ett 6990 i fremtiden? stativ skal eg ha, lurer på kor mye plass du sparer på at sjermene ikkje står heilt beint, akkuratt no mangler eg 3cm viss du tar Benq sjermene. det kabinette var ikkje dumt, god plass å jobbe i? Endret 21. juni 2011 av Noiz Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) da har eg gjort noen endringer, gått fra 17k til 13500, uten noe ytelses tap i spill hvertfall. takk for hjelpen, det eg fortsatt lurer på er om strømforsyninga kan takler x2 6990 i fremtiden? Endret 21. juni 2011 av Noiz Lenke til kommentar
leetabix2 Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Det er mye plass å spare ved å bruke et skjermstativ, ta en titt på dette bildet f.eks. AMD har ingen drivere som støtter quad cf, du får mye bedre skalering av tri-fire, f.eks 6990+6970 eller tre 6970s. 1000w vil holde til den oppgaven. Haf X er et strålende kabinett, med god plass, innebygde luftfiltre og utmerket kjøling. Det er dog litt utsatt for støy. 1 Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Det er mye plass å spare ved å bruke et skjermstativ, ta en titt på dette bildet f.eks. AMD har ingen drivere som støtter quad cf, du får mye bedre skalering av tri-fire, f.eks 6990+6970 eller tre 6970s. 1000w vil holde til den oppgaven. Haf X er et strålende kabinett, med god plass, innebygde luftfiltre og utmerket kjøling. Det er dog litt utsatt for støy. ja eg har hørt at quad fire er dårligt, tenkte kanskje dei fikser det seinere, viss ikkje blir det tri-fire, en 1000W høyres bra ut, har du noen anbefalinger, helst på dustin. btw akkuratt det bilde som har fått meg til å gå for eyefinity Har selvsagt sett på game experiance også, men se på den desktoppen. Endret 21. juni 2011 av Noiz Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 http://www.dustinhome.no/pd_5010463445.aspx http://www.dustinhome.no/pd_5010484622.aspx Å kongen på haugen http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Str%C3%B8mforsyninger/ATX/1000W-1500W/Antec-High-Current-Pro-1200W-80Plus-GOLD,-2x8Pin-PCI-E-45710.aspx Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Eyefinity er både kult og dyrt. Da blir det litt høl i huet for meg å se at du kaster bort unødvendig mye penger på hovedkort, strømforsyning og kabinett. De tusenlappene du sparer på å velge billigere alternativ, som f.eks asus p8p67 pro, corsair ax 750w og cooler master haf x kan bli investert i tre gode skjermer og en ssd med mer lagringskapasitet og høyere ytelse, f.eks ocz agility 120gb. i7 er også unødvendig til gaming. Det i7 har som ikke i5 har er hyperthreading, kort forklart åtte kjerner, spill vil ikke bruke mer enn to. Bor du under en stein eller? Han sir jo at han varmer opp med bf2 til bf3.. Det meste av spill idag favoriserer mer enn 2 kjerner og bc2 støtter så vidt jeg husker 7tråder. Vil det ikke da vær rart om bf3 vil støtte mindre tråder? Ang HAF X så ser ikke det ut i natta, men det er for all del praktisk.. 750W blir knapt på en quadfire rig og det før man tar OC inn i beregningen... Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 Hehe takk for svar, dette hjelper meg ikkje akkuratt so masse i trykke kjøp. blir jo berre meir forvirret Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 Noen som veit om 3 av disse http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477710#info passer med http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619505? Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Noen som veit om 3 av disse http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477710#info passer med http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619505? Kan ikke si 100% men fra hva jeg ser på mine så virker det som de vill passe er hull og de ser ut som de er på riktige plasser. men er ikke 100% sikker Ja kjøpe data er vanskelig når man skal få det meste ut av pengene! Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 Noen som veit om 3 av disse http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477710#info passer med http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619505? Kan ikke si 100% men fra hva jeg ser på mine så virker det som de vill passe er hull og de ser ut som de er på riktige plasser. men er ikke 100% sikker Ja kjøpe data er vanskelig når man skal få det meste ut av pengene! ja det er akkuratt det, er i ein god peroide no, og har spart opp ein del + eg får igjen på skatten, men vil ikkje kaste vekk penger heller, kommer nok til å vente enda ein dag før eg tar eit valg.. pff. Uansett har ikkje bygget fra start før, men det er vell ikkje so vanskligt, har satt inn grafikkort, minne, hardsikker osv, men er litt verre med sjermkort til 5000 Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Noen som veit om 3 av disse http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477710#info passer med http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619505? Kan ikke si 100% men fra hva jeg ser på mine så virker det som de vill passe er hull og de ser ut som de er på riktige plasser. men er ikke 100% sikker Ja kjøpe data er vanskelig når man skal få det meste ut av pengene! ja det er akkuratt det, er i ein god peroide no, og har spart opp ein del + eg får igjen på skatten, men vil ikkje kaste vekk penger heller, kommer nok til å vente enda ein dag før eg tar eit valg.. pff. Uansett har ikkje bygget fra start før, men det er vell ikkje so vanskligt, har satt inn grafikkort, minne, hardsikker osv, men er litt verre med sjermkort til 5000 Mhm, har identisk problem. bestilt alt bortsett fra skjermkort. omtrent ingen er inne på markede nå pågrunn av japan. derfor nesten alle lagere er tomme. så jeg har litt tid til og finne ut hvilke jeg skal kjøpe. men til syvende og sist må du bare hoppe i havet og håpe at du har gjort det best mulig valget. selvfølgelig med en god del research først Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 Noen som veit om 3 av disse http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477710#info passer med http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619505? Kan ikke si 100% men fra hva jeg ser på mine så virker det som de vill passe er hull og de ser ut som de er på riktige plasser. men er ikke 100% sikker Ja kjøpe data er vanskelig når man skal få det meste ut av pengene! ja det er akkuratt det, er i ein god peroide no, og har spart opp ein del + eg får igjen på skatten, men vil ikkje kaste vekk penger heller, kommer nok til å vente enda ein dag før eg tar eit valg.. pff. Uansett har ikkje bygget fra start før, men det er vell ikkje so vanskligt, har satt inn grafikkort, minne, hardsikker osv, men er litt verre med sjermkort til 5000 Mhm, har identisk problem. bestilt alt bortsett fra skjermkort. omtrent ingen er inne på markede nå pågrunn av japan. derfor nesten alle lagere er tomme. så jeg har litt tid til og finne ut hvilke jeg skal kjøpe. men til syvende og sist må du bare hoppe i havet og håpe at du har gjort det best mulig valget. selvfølgelig med en god del research først Er alltid slik som dette før eg kjøpe noe til 10k +, blir vell nesten uansett fornøyd Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Noen som veit om 3 av disse http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477710#info passer med http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619505? Kan ikke si 100% men fra hva jeg ser på mine så virker det som de vill passe er hull og de ser ut som de er på riktige plasser. men er ikke 100% sikker Ja kjøpe data er vanskelig når man skal få det meste ut av pengene! ja det er akkuratt det, er i ein god peroide no, og har spart opp ein del + eg får igjen på skatten, men vil ikkje kaste vekk penger heller, kommer nok til å vente enda ein dag før eg tar eit valg.. pff. Uansett har ikkje bygget fra start før, men det er vell ikkje so vanskligt, har satt inn grafikkort, minne, hardsikker osv, men er litt verre med sjermkort til 5000 Mhm, har identisk problem. bestilt alt bortsett fra skjermkort. omtrent ingen er inne på markede nå pågrunn av japan. derfor nesten alle lagere er tomme. så jeg har litt tid til og finne ut hvilke jeg skal kjøpe. men til syvende og sist må du bare hoppe i havet og håpe at du har gjort det best mulig valget. selvfølgelig med en god del research først Er alltid slik som dette før eg kjøpe noe til 10k +, blir vell nesten uansett fornøyd hehe ser den ja blir som oftest fornøyd. men en ting jeg vill gi som tips. prøv og gjør den så stille som mulig. viss du ikke bruker headsett hele tiden. Jeg tenkte ikke på det når jeg kjøpte min data og det har irritert meg siden jeg kjøpte dataen. derfor jeg oppgradere nå Lenke til kommentar
Outcasted Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Å bygge dataen er da absolutt ikke noe problem For å kjøre et ordentlig oppsett med GTX590 er det anbefalt (fra Corsair) å ha en 850W PSU, men siden disse PSUene er dyre er de klassifisert som 80+ Gold, noe som gjør at de yter peak på omtrent 90%. Derav trenger man ikke 850W men plutselig et 750W Det du kan gjøre er jo å fremtidssikre systemet, og bare gå for en 1200W så er du jo trygg dersom du vil legge på "stæsj" i etterkant, eller ikke ønsker å bytte PSU ved neste build Angående skjermstativet, send en mail til Komplett.no, de er så behjelpelige med alt slikt at det nesten ikke skulle være lov. Litt kjipt å ikke sende mail og finne ut at de ikke passer Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 Å bygge dataen er da absolutt ikke noe problem For å kjøre et ordentlig oppsett med GTX590 er det anbefalt (fra Corsair) å ha en 850W PSU, men siden disse PSUene er dyre er de klassifisert som 80+ Gold, noe som gjør at de yter peak på omtrent 90%. Derav trenger man ikke 850W men plutselig et 750W Det du kan gjøre er jo å fremtidssikre systemet, og bare gå for en 1200W så er du jo trygg dersom du vil legge på "stæsj" i etterkant, eller ikke ønsker å bytte PSU ved neste build Angående skjermstativet, send en mail til Komplett.no, de er så behjelpelige med alt slikt at det nesten ikke skulle være lov. Litt kjipt å ikke sende mail og finne ut at de ikke passer Får gjør det Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 Står faktisk på siden, sjermen har vesa standard 100 - 100 og stativet har 75 - 100, ser på stativet at det er 2 valg, det ser ut som det passe, dei fleste sjermer bruker nok det samme sikkert. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Å bygge dataen er da absolutt ikke noe problem For å kjøre et ordentlig oppsett med GTX590 er det anbefalt (fra Corsair) å ha en 850W PSU, men siden disse PSUene er dyre er de klassifisert som 80+ Gold, noe som gjør at de yter peak på omtrent 90%. Derav trenger man ikke 850W men plutselig et 750W Det du kan gjøre er jo å fremtidssikre systemet, og bare gå for en 1200W så er du jo trygg dersom du vil legge på "stæsj" i etterkant, eller ikke ønsker å bytte PSU ved neste build Angående skjermstativet, send en mail til Komplett.no, de er så behjelpelige med alt slikt at det nesten ikke skulle være lov. Litt kjipt å ikke sende mail og finne ut at de ikke passer Om en PSU er 80PLUS eller 80PLUS Gold har ingenting å si for hvor mange watt den kan levere til maskinen. Står det 850W skal den klare å levere 850W. Hvor mye den trekker fra veggen er avhengig av effektivitet. Ellers burde du ikke bruke 800D til å romme så varm maskinvare som dette. Luftkjøling + 800D = varmt og bråkete. HAF X, NZXT Phantom, Bitfenix Colossus og Raven 03 er alle kabinetter som er laget for å takle slike mengder varme på et skikkelig og mindre støyende vis. Lenke til kommentar
Outcasted Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Om en PSU er 80PLUS eller 80PLUS Gold har ingenting å si for hvor mange watt den kan levere til maskinen. Står det 850W skal den klare å levere 850W. Hvor mye den trekker fra veggen er avhengig av effektivitet. Ellers burde du ikke bruke 800D til å romme så varm maskinvare som dette. Luftkjøling + 800D = varmt og bråkete. HAF X, NZXT Phantom, Bitfenix Colossus og Raven 03 er alle kabinetter som er laget for å takle slike mengder varme på et skikkelig og mindre støyende vis. Oi! Trudde alltid det var en småbetydelig forskjell jeg. Jaja Men da betyr det jo ikke store greiene! Enig med deg om 800D. Det er skapt til vannkjøling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå