Gå til innhold

Bytte router, trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

Hei.

Hjemme hos meg nå bruker vi D-Link DIR-855 og vi begynner å bli lei av alle timeoutene vi opplever med den. Jeg kontaktet D-Link og de sa hjemmeroutere, som DIR-855, ikke takler mer en 10 klienter samtidig, noe som gjør dette til den dingsen jeg ikke vil ha.

Jeg tror jeg trenger en bedriftsrouter, da hjemme hos meg er det ca 20 klienter som er på, derav 15 er konstant på. Noe å anbefalle?

Jeg så denne navnløse routeren på finn.no og den ser ganske bra ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke så enkelt å vite hva den routeren er god for. Den er laget av et kinesisk selskap og det står ikke noe om CPU eller RAM.

http://www.lefen.com...id=965&c_id=121

Kan foreslå Asus RT-N56U om du ønsker en rask og stabil router med gode specs. Trenger du større dekning, så kan det gjøres ved å sette opp et ekstra aksesspunkt.

Endret av la7dfa.com
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, jeg trenger vel noe på samme rekkevidde som min D-Link, bor i et stort hus så det er et must. Vil helst slipper å sette opp aksesspunkt da.

Men den Asus routeren ser ganske bra ut. Skal sjekke den ut så får vi se. Komme gjerne med mer innspill :)

Lenke til kommentar

Med 10 klienter, menes det 10 trådløse, eller 10 klienter tilsammen med trådløst og trådbundet? Om det er snakk om alle klienter tilsammen, kan du bruke D-linken som et aksesspunkt, og la være å bruke NAT-ruteren i den. Da slår du av DHCP-serveren i D-linken, og sørger for at IP-adressen ikke kommer i konflikt med den på den nye ruteren din. Så bruker en av LAN-portene til å koble til resten av nettverket.

• Liker 1
Lenke til kommentar

10 klienter tilsammen med trådløst og trådbundet. Nå har jeg snakket med butikken jeg kjøpte det fra og de er villig til å gi meg pengene tilbake :)

Nå fant jeg en Cisco SB RV220W Wireless-N som ser ganske bra ut. Ser iallefall under kapasitet: "Aktive VLAN-er : 16". Noen av dere som kjenner seg til denne routeren og Cisco generelt? Cisco har jeg hørt samarbeidet med Linksys og gjort det ganske bra.

Lenke til kommentar

Asus ser ganske bra, men jeg har hørt fra en jeg kjenner at det er problemer med den, som at den ikke gir maksimalt hastighet, sliter mest under VPN oppsett.

Ciscoen ser faktisk ganske bra ut for meg da jeg liker firmaet, sett at de har hatt store suksess så jeg tror jeg går for den dersom ingen andre her har flere innspill.

EDIT: Lurer på om Ciscoen kan brukes til hjemmebruk der masse HD streaming, spilling og internettsøking er hovedbruken?

Endret av nKyb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...