erikeb Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Hei Jeg har en Passat 95mod 2.0l (3A, ady) som fusker litt. I hele vinter har jeg hatt startproblemer når det er minusgrader. Bilen tenner, får turtall og dør. Hvis jeg holder nøkkelen inne, så tenner den på en måte på nytt uten å dø helt. Var på verksted og byttet en temperaturføler. Etter det var den bra i en kort periode, før det var like ille igjen. Men med motorvarmer gikk det som regel bra og starte. Så ble det plussgrader, og da har det ikke vært noe stress. Så sleit jeg litt med at den ikke tente på alle sylindre. Så jeg bytta plugger, fordelerlokk og rotor. Ble bra etter det. Men nå har den begynt å fuske igjen. Sliter veldig med starten. Etter mange forsøk hvor den får turtall for så å dø, går den over til at den går så lenge jeg holder gassen inne. Etter litt rusing så går den av seg selv, men på veldig lavt turtall (400-500). Bilen drar også mye dårligere enn før, og humper litt når man slipper opp og trykker inn gassen uten å røre clutchen. Noen ideer på hva det kan være som er feil? Utrolig takknemlig for all hjelp! Erik Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Hvordan ser de gamle/nye tennpluggene ut? Er det noen plugg som skiller seg ut, eller er alle lik? Lenke til kommentar
erikeb Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 Hvordan ser de gamle/nye tennpluggene ut? Er det noen plugg som skiller seg ut, eller er alle lik? Alle er like og ble byttet i mars. Når jeg tar de ut, ser jeg at alle er sota. Luftmengdemåler? Skal prøve å pusse de og tegne på med blyant. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Jeg hadde et lignende problem på en Skoda Octavia 98 mod. Da var det luftmengdemåleren. Eller rettere sagt, ledningene til luftmengdemåleren som var gnagd halveis over (det var altså litt kontakt...). Eneste forskjellen var at bilen min ikke reagerte forskjellig etter temperaturen, bort sett fra at den dro litt bedre ved rundt 15 grader og middels høy luftfuktighet. Det har nok en sammenheng med "nødprogrammet" motoren bruker når den ikke får kontakt med luftmengdemåleren. Lenke til kommentar
erikeb Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 Nå har jeg pusset pluggene, men kan ikke si at det hjalp noe særlig. Den blir egentlig bare dårligere for hver gang jeg prøver å starte den. Nå vil den ikke starte uten at jeg gir gass, men dør ganske fort selv om jeg holder gassen inne. Kan sjekke ledningene. Veit at det har vært problemer med luftmengdemåleren før. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Pluggene i seg selv er ikke problemet (så lenge du er sikker på at du har rett plugger), så de blir bare like sotete igjen. Men da vet vi at problemet gjelder alle sylindrene. Luftmassemåler er en mulighet. Defekt temp. føler for kjølevæska bruker å gi fet blanding, men du sier de byttet den på verkstedet. Drivstofftrykk-regulatoren kan også være en synder, enten ved at den gir for høyt drivstofftrykk, eller at den lekker bensin til innsuget. Endret 21. juni 2011 av Exiter Lenke til kommentar
erikeb Skrevet 1. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2011 Da har jeg byttet lmm og justert tomgangen litt opp. Starter og går, men den drar veldig dårlig og hakker. Tomgangen er også veldig ujevn. Vet at verkstedet bytta en vakumslange i vinter. Kan det ha skjedd noe nytt der? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Hei, du må få fatt i en tenningslampe for å sjekke tenningen. Det er 3 ting som kan være galt: 1. Dårlig kompresjon (Passer ikke dine beskrivelser) 2. Luft / bensinblanding 3. Tenningsproblemer. (Her hjelper ikke viagra) Eleminer step 3 med tenningslampe, Dersom feilen ikke ligger her ( noe jeg er 90 % sikker på ) , så må du gå til step 2 med luftmassemåler osv. 1 Lenke til kommentar
muskelnerd64 Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Heisann! Har faktisk samme problemer med samme type maskin :/ Men jeg fikk tatt en OBD sjekk på den. Hos meg var det en hall sensor som sitter under fordelerlokket. Gasspjeld huset måtte renses for sot fordi den ikke kunne finne tomgangspunktet. Hadde også noe feil i luftfilter boksen som kom av de andre tingene. Vet det er en gammel post,men det er mye mulig andre har bruk for denne erfaringen 1 Lenke til kommentar
kjellvr Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 hei, vet ikkje om det er til hjelp men hadde lignende problemer med min astra 93. da viste det seg å være bensinpumpa og en lekkasje på en drivstoffslange i motorrommet. vet ikkje om det er til hjelp men verdt et forsøk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå