Gå til innhold

Administrator logon: "account restrictions"

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har et aldri så lite problem med en "hjemmepc"-laptop. Den kom med et ferdig xp home edition-oppsett der jeg la inn brukere og så ferdig. Problemet da er at jeg aldri fikk laget selve Administrator selv, og dette har tydeligvis skapt problemer:

- ved innlogging på bruker Administrator får jeg følgende feilmelding:

"Unable to log you on because of account restrictions"

Har gått på start>run>control userpasswords2 og så tilbakestilt passordet. Fikk likevel ikke logget meg på. Logget meg da inn som Administrator i Safe Mode og fikk så lagt inn et passord - så Administrator fungerer altså kun i Safe Mode nå - ikke i "normal mode". Har også testet å starte opp med xp-cd, og så gå til Recovery Console hvor man blir spurt etter passord - der får jeg heller ikke logget meg inn, får melding om feil passord - selv om jeg fjerner Administratorpassordet eller legger inn et vilkårlig et...

Noen som har et eller flere gode tips? Jeg vil aller helst unngå å reinstallere XP og alle applikasjoner og oppsett. Hjemmepc-supporten kan selvsagt ikke hjelpe til. De påstår forøvrig at man "ikke trenger" Administrator - hvilket åpenbart ikke er tilfelle...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar.

Dessverre var det ikke helt svar på mitt problem. Slik jeg skrev: jeg får tilbakestilt Administratorpassordet på normalt vis, og jeg får logget meg på som Administrator i Safe Mode. Problemet kommer da jeg skal logge meg på i "normal mode". Da får jeg oppgitte feilmelding: "Unable to log you on because of account restrictions".

I Knowledge Base står det følgende:

CAUSE

This issue occurs because the Administrator account has been set aside so that it can be used in Safe mode when the Owner account is not available.

STATUS

This behavior is by design.

Betyr dette da at det i vanlig mode vil være umulig å logge på Administrator? Og hvorfor får jeg ikke logget meg på i Recovery Console?

Lenke til kommentar

Glem dette - problemet er forsåvidt løst nå.

Jeg "fikk tak i" en Windows XP Home Edition cd - hadde bare en "Windows XP Professional" fra før av. Med Home Edition fikk jeg logget meg på Recovery Console med det passordet jeg hadde gitt Administrator.

Og hvis det er slik at det ikke går an å bruke Administrator ved vanlig pålogging - men kun i Safe Mode - så må vel problemet være å anse som løst.

Takk for hjelp! =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...