EinarEriksen Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Slapp av – her er syv triks som redder dagen. Guide: Når mobilnettet tryner Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Ja.. sikkert utrolig kjekt å vite.. Vi er jo så utrolig utsatt for nedetid på mobilnettene i Norge... Endret 21. juni 2011 av XanderZ Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 WTF.. hvem sitter på en satelitt telefon i TILFELLE nettet tryner da?? Og litt av poenget med en mobiltelefon er at den er mobil, så å dra inn alternativer som IP telefoni er vel strengt tatt like dumt som å skrive at man bare kan bruke fasttelefonen når nettet streiker... Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Hva? Går du ikke alltid med en satphone i baklomma? De er jo så portable! Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Hva? Går du ikke alltid med en satphone i baklomma? De er jo så portable! Følte en viss ironi over det innlegget... Men såååå store er de vel strengt tatt ikke lenger... Jeg har dog ikke sjekka prisene i skrivende stund, men antar det ligger et godt stykke over hva vi kaller normalt for en mobil. Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Bli radioamatør! Neida, men faktisk så var det noen frivillige radioamatører i sambandstjeneste da telenor-nettet streika. Les mer her: http://www.nrrl.no/component/content/article/1-latest-news/258--nrrl-nodsamband-aktivert Når jeg er på fjellet, har jeg alltid med min amatørradio. Den fungerer uansett, selv når satellittene og internett/tele går ned for telling. Gitt at den avhenger av folk i andre enden, men via en repeater så kan jeg nå fryktelig langt og hvem svarer ikke på et mayday? Endret 21. juni 2011 av Dofty Lenke til kommentar
torhalvor Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Noen bedrifter har kun mobil, altså ikke fast-telefon. Men de aller fleste bedrifter har telefax. Telefaxen kan brukes som telefon. Dra ut kabelen til telefaxen og plugg inn en analog telefon. Sånn, da har du telefon når mobil-nettet faller ut. Det kan jo være tilfeller der fast-telefon også faller ut. Lenke til kommentar
handsome Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 de som ringer meg får opptatt signal men jeg kan ringe ut noen som kan hjelpe meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg