Gå til innhold

[Løst] Spotify vs. WiMP?


Spotify vs. WiMP  

26 stemmer

  1. 1. Hva bruker du??

    • Spotify
      13
    • WiMP
      6
    • Begge
      7
    • Ingen
      0
  2. 2. Hva anbefaler du?

    • Spotify
      15
    • WiMP
      6
    • Samme det
      5
    • Ingen
      0


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på om jeg skal skaffe meg en av de 2. Men vet ikke hvilken :dontgetit:

Har sett mest positivt om WiMP og at Spotify starter å miste en del avtaler etc.

Men ellers så er vel prisene og allt det det samme, ikke sant? (Skal bruke det på androidmobil)

Så hvilken burde jeg gå for? Helst med gode argumenter :new_woot:

 

Håper noen kan hjelpe :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spotify har et raskere grensesnitt, samt at det har et veldig flott system for å finne frem musikk og andre artister. Wimp sitt system er litt mer slitsomt i forhold, og så har det en fæl hvit farge fremfor Spotifys svarte farge.

 

Wimp og Spotify fyller hullene til hverandre, men føler at Spotify har det meste (men ikke alt) av det jeg trenger.

Lenke til kommentar

Bruker selv Spotify Premium til android(Htc desire HD) og er veldig fornøyd med dette. spotify har godt utvalg av sanger og artister og selve programmet er enkelt å bruke :) Brukte det til IPhone før, var fornøyd her og :) Prøvde Wimp en gang, men likte det ikke så godt(vell og merke var dette i begynnelsen av Wimp og de hadde MANGE problemer). Men du kan jo prøve Wimp gratis i en mnd, gjør dette, så kan du se etterpå om du liker det :) Wimp og Spotify sine tlf programmer er veldig like da

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Wimp er basert på Adobe Air-platformen og de fleste vil nok oppleve at denne er tregere og mindre responsiv enn Spotify.

 

Hvilket grensesnitt du liker best må du avgjøre selv. Jeg vil anbefale deg å spandere på deg en måned med begge to for så å finne ut av hvilken du liker best.

 

Jeg har brukt Spotify siden den var i lukket beta og trives derfor godt der. :)

 

Wimp sin programvare på PC er mildt sagt skuffende, men fordel at det fungerer på Linux på en bedre måte. Det er bare å innse det, du vil ikke BARE bruke det på mobilen... ;)

 

Ellers savner jeg playlist-søkefunksjonen i Wimp når jeg bruker Spotify.

Linux Preview versjonen av Spotify begynner da å bli rimelig bra gjør den ikke?

Lenke til kommentar

Ante ikke at wimp hadde sån 30 dagers prøveperiode. Men det er ikke noe forskjeller på hva de har av artister/avtaler. Hører på mye litt mindre populær norsk musikk (Gatas Parlament, Tungtvann etc.)

 

Men jeg tror broren min kjenner en med spotify premium. Kan prøve overtale ham til å la meg prøve :thumbup:

Så antar jeg at om det er gratis prøveperiode med Wimp så skal det registreres kort for sikkerhets skyld, og da må jeg vente til pappa slutter på jobb :hrm:

 

Ellers flott at det kom så mange skitraske svar :!: :!:

 

Stor bokstav etter punktum :ph34r:

Endret av burndrinker
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Jeg bruker også mac til daglig nå, men jeg var aktiv når den kom ut med å hjelpe til med feilmeldinger og denslags og nå får jeg stadig mail om nye ting som er ordnet opp i, så jeg tror ting begynner å ta form der. :)

Lenke til kommentar

Nå testa jeg å lage en slik bruker på Wimp for å prøve. men forstår ikke helt hva som menes der... Står at det koster 99-, mnd. og at det forlenges automatisk om man ikke stopper det iløpet av 30 dager. Ble forvirra nå, jeg :hmm:

 

FORRESTEN! Er det ikke noe sån med wimp for canal digital? Vi har alltid hat canal digital :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat brukt opp min 30 dagers prøveperiode av Wimp, samt at jeg har Spotify Premium. Som alle nevner her fyller de to tjenestene hverandres hull.

 

Wimp

 

  • Stort utvalg av norsk musikk
  • Offline-album på iPhone
  • Enkelt å hente spillelister fra Spotify
  • Billig om du har Canal Digital

 

Spotify

 

  • Kobles opp med Facebook, utrolig bra
  • Mørke farger i menyer, behagelig for øyne
  • Lett å dele en sang med noen fra mobiltelefon
  • Offline-sanger/spillelister er tydelig merket

 

Så om jeg sal velge en som er bedre enn den andre må jeg gå for Spotify BARE fordi den har sin utrolig enkle og smarte funksjon med venner sine spillelister via Facebook.

Lenke til kommentar

Om Facebook ikke spiller noen rolle for deg, ville jeg gått for Wimp. Det er fordi jeg liker å støtte norske bedrifter, og Spotify er ganske stort så de trenger konkurranse.

 

Om du er kunde av Canal Digital er det som sagt gratis for Wimp Basic, men om du vil ha det på mobiltelefon må du betale 49,-

Lenke til kommentar

Prøvde Wimp i går etter vi får det gratis gjennom Canal Digital. Makan til dritt. Tungvint grensesnitt, latterlige valg (for eksempel er førstevalget å legge en sang øverst i køen, ikke nederst), ikke repeat på spillelister osv. Tregere enn Spotify, hvitfargen er blendende, mot Spotify sin gråfarge som er behagelig.

Lenke til kommentar

Prøvde Wimp i går etter vi får det gratis gjennom Canal Digital. Makan til dritt. Tungvint grensesnitt, latterlige valg (for eksempel er førstevalget å legge en sang øverst i køen, ikke nederst), ikke repeat på spillelister osv. Tregere enn Spotify, hvitfargen er blendende, mot Spotify sin gråfarge som er behagelig.

Nå har jeg skaffa meg wimp gratis fra canal digital med det første. Syns ikke det var så tungvindt. Det med at det er hvitt plager meg ikke da jeg ikke kikker på det hele tiden :new_woot:

 

Men takk for alle svarene! Fikk oppklart litt :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...